بهره‌برداری از بوستان «بخشی فرد» در اردیبهشت‌ ماه امسال، خبری بود که اواخر سال گذشته اعلام شد اما با ورود «کووید 19» و شیوع بیماری «کرونا» عملیات عمرانی بوستان برای مدت کوتاهی متوقف شد. برای همین مدیران شهری منطقه اعلام کردند این بوستان اردیبهشت‌ماه آماده بهره‌برداری نیست.

محل احداث بوستان بخشی‌فرد در محله نظام‌آباد

زینب زینال زاده: ساخت بوستان بخشی فرد در محله «نظام‌آباد» مطالبات شهروندان بود که اواخر سال گذشته در دستور کار شهرداری منطقه 7 قرار گرفت و مقرر شد این کار با مشارکت سازمان نوسازی شهر تهران انجام شود. 
به گفته «کاوه حاجی علی اکبری»، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، حدود ۵۱‌درصد بافت فرسوده این منطقه با مشارکت شهروندان نوسازی شده است: «با توجه به رونق ساخت‌وساز در این منطقه، بی‌شک فراهم کردن برخی از امکانات رفاهی چون بوستان، برای جمعیت ساکن در بافت‌های نوسازی شده، لازم و ضروری است.»
او ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه نوسازی بافت‌های فرسوده در محله نظام‌آباد بیش از سایر محله‌ها بود، ساخت بوستان بخشی فرد در دستور کار قرار گرفت و زمین مناسبی در این محله از سوی شهرداری منطقه مشخص و عملیات عمرانی آغاز شد.»
بوستان «بخشی فرد» در مساحت ۲ هزار و ۵۰۰‌متر در حال ساخت است که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود اردیبهشت‌ماه امسال بهره‌برداری شود، اما به گفته «عباس مافی»، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 7، به سبب بیماری کرونا، عملیات عمرانی پروژه برای مدتی متوقف شد و به همین دلیل بهره‌برداری از بوستان بخشی فرد در زمان دیگر انجام می‌شود. 
مافی درباره اهمیت ساخت بوستان بخشی فرد می‌گوید: «در خیابان بخشی فرد، حدود ۱۵ تا ۱۸ خانه فرسوده وجود داشتند که به فضاهای بی‌دفاع شهری تبدیل شده بودند. موقعیت این املاک برای ساخت بوستان مناسب بود. بنابراین با تلاش شهردار منطقه و مدیران شهرداری تهران با تملک آنها و قرار دادن در اختیار سازمان نوسازی شهر تهران، عملیات ساخت بوستان بخشی فرد آغاز شده است.»

عباس مافی


 

کد خبر 502797

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha