همزمان با گذر آمار تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مصر از رقم ۳۰۰۰، مجموعه اهرام سه‌گانه در روز جهانی میراث به رنگ آبی درآمد و پیام «در خانه بمانید» بر آنها نقش بست.

هضدار كرونا بر اهرام مصر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ای‌پی، خالد العنانی (وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر) در مراسم بزرگداشت روز جهانی میراث در ۱۸ آوریل حضور داشت و شاهد نقش بستن پیام‌های «در خانه بمانید، ایمن باشید» و «مصر را در آینده نزدیک تجربه کنید» بر دیوار اهرام جیزه بیرون شهر قاهره بود.

با شیوع کرونا در سراسر جهان، مصر هم درهای تمام گردشگاه‌های باستانی خود به روی گردشگران بست و از درآمد ده‌ها میلیون دلاری این صنعت در چند هفته اخیر محروم مانده است. مدارس، مسجدها، کلیساها، دانشگاه‌ها و فرودگاه‌های بین‌المللی هم تا زمان از بین رفتن خطر ابتلا به کووید-۱۹ بسته شده‌اند و رستوران‌ها، کافه‌ها، مال‌ها و فضاهای ورزشی شب‌ها اجازه کار کردن ندارند تا مردم به در خانه ماندن تشویق شوند.

تا پایان روز شنبه ۱۸ آوریل ۳۰۳۲ نفر در مصر به ویروس کرونا مبتلا و ۲۲۴ نفر قربانی آن شده‌اند. آمار روز شنبه ۱۸۸ بیمار تازه و ۱۹ مرگ ناشی از کووید-۱۹ بود. ضمن اینکه دست‌کم ۷۰۰ نفر هم بهبود یافته و بیماری را پشت سر گذاشته‌اند.

کد خبر 502674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha