عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: شهرداری ووهان دستگاه زباله‌سوز بیمارستانی به شهرداری تهران هدیه کرده اما مشخص نشد این هدیه چه شد.

شورای شهر تهران

به گزارش همشهری آنلاین، زهرا نژادبهرام روز یکشنبه در جریان دویست و نهمین جلسه شورای شهر تهران با ارایه تذکری، اظهار داشت: شهرداری تهران برای شهر ووهان در شیوع بیماری اقداماتی انسان‌دوستانه و کمک‌هایی را انجام داد و بر همین اساس شهرداری چین هدایایی را برای تهران ارسال کرد. از جمله هدایای ارسالی، دستگاه‌های زباله‌سوز بیمارستانی برای تهران بوده که در اختیار وزارت امور خارجه قرار گرفت و پس از آن مشخص نشد این هدیه چه شد.

وی عنوان کرد: اگر به هر دلیل دیگری این دستگاه زباله‌سوز به شهر دیگری ارسال شده باید بازپس‌گیری شود. لازم است اقدامات قانونی انجام شود، چراکه این دستگاه برای تهران بوده است.

بر طبق این گزارش، حجت نظری عضو شورای شهر تهران نیز در جلسه این شورا در تذکر به شهردار تهران، گفت: علیرغم منع قانونی، شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است با برخی از افراد بازنشسته در شهرداری تهران همچنان تمدید قرار داد شود.

  • لایحه تشکیل شهری تدوین شود

مرتضی الویری عضو شورای شهر تهران نیز در این جلسه عنوان کرد که لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری توسط شهرداری تهران تدوین و جهت تصویب به شورای عالی استان‌ها ارسال شود. الویری گفت: تدوین لایحه تشکیل دیوان محاسبات شهری و ارسال به شورای عالی استان‌ها جهت تصویب از وظایف شهرداری بر اساس بند ۲ ماده ۱۴ قانون توسعه برنامه پنج‌ ساله سوم شهرداری تهران است.

سالاری دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در سخنانی اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور در شهرهای با جمعیت بالا، شهرداران می‌توانند با اصلاح ساختار پست قائم مقامی را در نظر بگیرند. البته ما به شهرداری تهران اصرار نمی‌کنیم که پست قائم مقامی داشته باشند و بخواهند در این رابطه تحت فشار قرار گیرند اما این یک حق قانونی است که به ما و شهرداری تهران داده شده است.

سالاری گفت: حجم کار در شهرداری تهران بالا است و شهرداری تهران در مجامع مختلف و جلسات مختلفی باید شرکت کند که شاید رسیدگی به همه این امور از عهده یک نفر خارج باشد. در گذشته هم این پست وجود داشته است و می‌توان در این دوره هم از این فرصت قانونی استفاده کرده و پست قائم‌مقامی را در ساختار جدید شهرداری تهران ببینیم.

با وجود این توضیحات اما اعضای شورای شهر تهران با الحاق تبصره‌ای به ساختار شهرداری تهران برای اضافه شدن پست قائم مقامی مخالفت کردند.

کد خبر 502635

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha