مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز با اشاره به آمار ابتلا به کرونا در میان خانواده‌های زندانیان به ویژه آنها که آزاد شده‌اند، از برگزار نشدن مراسم گلریزان و جمع‌آوری پول برای رهایی زندانیان ابراز نگرانی کرد و راه حلی نیز برای آن ارائه داد.

زندان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جبار باقری مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: مددکاران اجتماعی زندان‌ها را مکلف کردیم تا پایان هفته جاری اطلاعات وضعیت خانواده‌ها در ایام کرونایی را با تکمیل فرم‌هایی، پایش و به انجمن حمایت از خانواده زندانیان اعلام کنند.

وی افزود: چون تعداد قابل توجهی از زندانیان به مرخصی رفته‌اند بنابراین حضور و مراجعه خانواده‌ها به زندان‌ها محدودتر شده و مددکارانی که در سالن‌های ملاقات منتظر مراجعه خانواده‌های زندانیان هستند، اطلاعات کمتری دارند.

باقری بیان کرد: بر اساس آمار مددکاران اجتماعی زندان‌ها و طبق استعلام‌ها، خوشبختانه آمار ابتلا به کووید-۱۹ در میان خانواده‌های زندانیان صفر است اما پایان این هفته آمار کلی به دست ما می‌رسد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز درباره اقدامات این انجمن در دوران کرونا، اظهار داشت: در اسفند سال ۹۸ علاوه بر پرداختی‌های متداولی که در پایان هر ماه برای خانواده‌ها داشتیم، با توجه به شرایط خاص کرونایی به طور متوسط هر خانواده زندانی حدود یک میلیون تومان کارت خرید یا کمک نقدی دریافت کرد.

باقری ادامه داد: همچنین در این ایام، ۲۵۰۰ نفر خانواده زندانی از سوی انجمن حمایت زندانیان مرکز برای کمک به بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی معرفی شد و در سطح ملی نیز تعداد خانواده‌های معرفی‌شده بیش از ۳۵ هزار خانواده زندانی است.

وی افزود: توزیع ۴۰۰ سبد کالا به ارزش ۱۴۰ میلیون تومان و کمک به ۳۵۰ خانواده زندانی از دیگر اقدامات انجمن حمایت زندانیان مرکز است.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: کارت‌های هدیه  ۱۱۰ هزار تومانی به میزان ۹۹ میلیون تومان هم از طریق سازمان زندان‌ها در اختیار انجمن قرار گرفته تا در میان خانواده‌های زندانیان توزیع شود. ۲۵۵ خانوار تحت پوشش نیز به ارزش ۶۵ میلیون تومان مستمری دریافت کردند.

باقری اظهار داشت: معمولا در ایام ماه مبارک رمضان همایش‌های گلریزان برای جلب کمک‌های مردمی برگزار می‌شد اما امسال با توجه به شرایط کنونی امکان برگزاری بسیاری از مراسم‌های خیریه وجود ندارد همچنین به دلیل اینکه بسیاری از خیران به کمک مردم در حوزه‌های بهداشت و درمان رفتند، نگران هستیم که خیران از خانواده‌های زندانیان غافل شوند.

وی افزود: متولیان عمدتا سعی می‌کنند اقدامات و عملکرد خود را اعلام کنند اما واقعیت این است که اگر خیران نباشند ما نمی‌توانیم اقدام موثری انجام دهیم و در مقاطعی که بحرانی رخ می‌دهد اولویت‌ها دچار چالش می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز اظهار داشت: خیران می‌توانند از طریق کد شماره # ۵۳۵۳* ۴*۷۳۳* به نام انجمن حمایت از زندانیان مرکز کمک‌های نقدی خود را واریز کنند.

کد خبر 502572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha