وکیل مدافع «سحر تبر» (از شاخ های اینستاگرام) در حالی از بستری شدن وی در بیمارستان سینا به دلیل ابتلا به کرونا خبر داده که طی چند روز گذشته رئیس زندان، این موضوع را تکذیب و عنوان کرد که وی بیمار نیست.

سحر تبر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیام درفشان با اشاره به وضعیت «فاطمه خویشوند» معروف به «سحر تبر» که از چند ماه گذشته در زندان شهرری به سر می برد، گفت: موکلم که به دلیل وجود علائم ابتلا به کرونا در بخش قرنطینه زندان زنان (شهرری) به سر می‌برد اما به دنبال وخامت حالش روز گذشته به همراه چند تن دیگر از زندانیانی که وضعیت مشابه داشتند، به بیمارستان سینا منتقل شدند.

وی افزود: در بیمارستان سینا از موکل بنده و سایر زندانیان آزمایش های مرتبط با ویروس کرونا از جمله انجام سی تی اسکن ریه انجام شد و پزشکان ضمن اعلام مثبت بودن آزمایش کرونای وی گفتند که هر دو ریه اش درگیر شده و بر همین اساس او را در بیمارستان سینا بستری کرده‌اند.

درفشان اضافه کرد: رئیس قوه قضاییه پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، دستورات مفیدی صادر کرد که منجر به آزادی بسیاری از زندانیان و مدیریت بحران کرونا در فضای زندان‌ها شد، اما متأسفانه تعداد قابل توجهی از اشخاص بازداشتی که هنوز برای آن‌ها حکم محکومیت صادر نشده، قابلیت برخورداری از مرخصی را ندارند و رئیس قوه قضاییه نیز در این ارتباط، دستورات خوبی مبنی بر تبدیل قرار بازداشت و پذیرش وثیقه این دسته از زندانیان صادر کرده است.

این وکیل دادگستری گفت: با این حال متاسفانه قضات برخی شعب بر خلاف دستور رئیس قوه قضاییه اقدام به تبدیل قرار بازداشت زندانیان نکردند و در شرایط فعلی تعداد قابل توجهی از زندانیان به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می‌برند.

کد خبر 501639

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha