مدیرعامل شرکت شهر سالم، به تشریح شرایط بازگشت به کار بهبودیافتگان کرونا در شهرداری تهران پرداخت.

حميد چوبينه

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم در خصوص جزئیات شرایط بازگشت کارمندان بهبودیافته کرونا به محل کار، گفت: تمام کسانی که مبتلا بودند و اکنون بهبود پیدا کرده‌اند، از این هفته به صورت موردی به مراکز درمانی شهر سالم مراجعه می‌کردند و آنها را معرفی می‌کردیم، اما برای اینکه با خیال راحت و آسوده به محل کار خود بازگردند و همکاران‌شان نیز ترسی از احتمال ابتلا نداشته باشند، اعلام کردیم در تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری تهران اگر همکاری مبتلا به کرونا بوده و دوره نقاهت خود را سپری کرده است، درخواست بازگشت به کار را به بالاترین مقام مجموعه ارسال کرده و سپس به شرکت شهر سالم معرفی شوند تا با انجام آزمایشات و معاینه تخصصی، شرایط صحت سلامت آنها بررسی و در صورت تایید، گواهی بازگشت به کارشان صادر شود.

چوبینه در خصوص آزمایشاتی که برای تایید سلامت افراد بهبودیافته از کرونا در شهرداری تهران انجام می‌شود، گفت: آزمایش PCR و آزمایشات بالینی بر روی افراد انجام خواهد شد. همچنین در صدد هستیم تا تست ایمنی سنجش آنتی‌بادی را به دستور شهردار اجرایی کنیم که این اقدام به محض ورود کیت‌ها به بازار از سوی ستاد مقابله با کرونا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعلام آمادگی سنجش آنتی‌بادی، اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به محاسن سنجش آنتی‌بادی، گفت: اجرای سنجش آنتی‌بادی هم باعث صرفه‌جویی در میزان مراقبت‌های بهداشتی و مصرف دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده می‌شود و هم افراد بهبودیافته‌ای که آنتی‌بادی در بدن دارند برای پلاسمادرمانی معرفی می‌شوند تا آن را برای کمک به بهبود افراد بیمار اهدا کنند، از طرفی می‌توانند بدون اضطراب و ترس به محیط کار بازگردند.

مدیرعامل شرکت شهر سالم با بیان اینکه از این هفته به صورت رسمی هر یک از کارمندان شهرداری تهران که قبلا به کرونا مبتلا بوده است برای تایید سلامت به شهر سالم معرفی می‌شود، تصریح کرد: آزمایشات PCR و معاینه توسط متخصصان عفونی انجام و در صورت تایید بازگشت، گواهی سلامت صادر و امکان حضور در محل کار برای بهبودیافتگان وجود دارد.

وی در خصوص چگونگی غربالگری کارمندان شهرداری تهران نیز گفت: در غربالگری بیشتر مساله درمان مورد توجه است. برای معاینات بالینی سه تست انجام می‌شود. تب‌سنجی، میزان اکسیژن و معاینه بالینی پزشک، آزمایشات CBC DIFF، CRP و ESR نیز انجام می‌شود و کسانی که در این مرحله مشکوک شناخته شوند، به آنها اعلام می‌شود یک دوره نقاهت را در منزل باشند و برای تشخیص صد درصدی با توجه به اینکه دقت آزمایشات PCR نیز بالا نیست، آزمایشات سی تی اسکن انجام و مراحل درمانی را در پیش می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت شهر سالم ادامه داد: به افراد مشکوک توصیه می‌شود در منزل بمانند. تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از نیروهای مشغول به کار در شهرداری غربالگری شده‌اند.

چوبینه با اشاره به آغاز غربالگری نیروهای خدماتی شهردای تهران از چند روز گذشته، گفت: نیروهای خدماتی در مناطق در کنار همکاران کارمند در مناطق غربالگری شدند. غربالگری کارگران پاکبان نیز که در محل‌های اسکان کارگری هستند، شروع شده است.

کد خبر 502566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha