استاندار هرمزگان گفت: به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب آب از طریق دو آب‌شیرین‌کن برای تأمین آب شرب بندرعباس و بندر خمیر تخصیص می‌یابد.

سد هرمزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی در نشست شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه آب کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به بارندگی‌ها و ذخیره‌سازی مناسب آب در سدهای استان و افزایش سطح منابع آب زیرزمینی، عنوان کرد: بااین‌وجود رویکرد اصلی در راستای تأمین آب شرب به‌ویژه برای شهرستان‌های بندرعباس و بندر خمیر تکمیل آب‌شیرین‌کن‌های موجود هست.

وی ادامه داد: در این راستا فازهای باقی‌مانده از آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی بندرعباس تا آخر تیرماه سال جاری تکمیل می‌شود و راه‌اندازی فاز نخست آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی بندرعباس نیز در حال پیگیری است که به‌زودی به نتیجه خواهد رسید.

استاندار هرمزگان افزود: ۵۰ هزار مترمکعب از فاز نخست آب‌شیرین‌کن یک‌میلیون مترمکعبی برای آب شرب بندرعباس تخصیص می‌یابد و با اضافه شدن کامل تمامی فازهای آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار مترمکعبی نیز درمجموع به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب آب از طریق این دو آب‌شیرین‌کن جهت تأمین آب شرب بندرعباس و بندر خمیر تخصیص می‌یابد.

همتی تصریح کرد: در پی استفاده از این آب‌شیرین‌کن‌ها، به همین مقدار نیز، میزان برداشت آب از سدهای شمیل و نیان و استقلال میناب برای مصرف شرب بندرعباس و بندر خمیر کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به در حال تکمیل بودن آب‌شیرین‌کن‌ها، برنامه و سیاست ما استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی شهرستان میناب برای مصرف آب شرب شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت در این شهرستان است.

استاندار هرمزگان اظهار کرد: علاوه بر تأمین آب شرب شهرستان میناب از طریق این سدها، در سال جاری ۵۰ میلیون مترمکعب آب برای کشاورزی در دشت میناب از سدهای استقلال میناب و شمیل و نیان اختصاص پیدا می‌کند.

همتی خاطرنشان کرد: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب آب در سدها و همچنین راه‌اندازی تدریجی آب‌شیرین‌کن‌ها، یکی از رویکردهای مهم در استان توجه بیشتر به بخش کشاورزی هست که تأمین و تخصیص آب از سد شمیل و نیان برای کشاورزی در این منطقه هم انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به افزایش سطح آب سفره‌های زیرزمینی در دشت میناب، رویکرد ما حفظ و تقویت آب موجود در این دشت‌ها و استفاده بیشتر از آب موجود در سدهای استقلال و سرنی میناب برای مصرف شرب و کشاورزی در شهر میناب و روستاهای دارای زیرساخت این شهرستان است.

کد خبر 502561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha