نیلوفر شریفی که با مجموعه هشت عکس سیاه و سفید مینیمال در رقابت مستند عکاسی Cortona On The Move شرکت کرده بود، آثارش کنار ۲۰ عکس برگزیده دیگر این رقابت به نمایش درمی‌آید.

نیلوفرشریفی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا، این رقابت عکاسی در شهر توسکانی ایتالیا برگزار می‌شود و در توضیح بیشتر آن آمده است: «این رقابت عکاسی به دنبال داستان‌هایی است که مخاطب را متحیر کند. در انتظار پروژه‌های مستند معاصری که بیننده را با گرامر جدید به چالش می‌کشد تا یک پیام قوی با احساسات تازه به مخاطب منتقل کند.»

نیلوفر شریفی متولد ۱۳۶۰ شاعر و عکاس و مترجم ایرانی مقیم هلند است و از او آثار متعددی منتشر شده است. از آن جمله می‌توان به مجموعه شعر «نیلوفر، نام دیگر زخم است» نشر بوتیمار، همچنین ترجمه‌ کتاب‌های «مردان بدون زن»، «یک عضو غیر وابسته» اثر هاروکی موراکامی، ‌«عشق انعطاف ناپذیر» و اشیای خانم ایکس اشعار و شناختنامه هرمان دکونیک، «با دست‌های کوچکت بگو بدرود» اشعار و شناخت‌نامه یوهان کریستیان فان اسخاخن، «عشق خطرناک است» اشعار و شناخت‌نامه روتخر کوپلاند و «تمساح‌ها عاشق می‌شوند» آنتولوژی عاشقانه‌های شعر هلند و بلژیک اشاره کرد.

این عکاس پیش‌تر در رقابت‌های عکاسی متعدد برگزیده و تقدیر شده است. پنج‌بار در رقابت‌ بخش‌های فاین آرت، مفهومی، مستند، قاب کمیاب و رنگ سفید رقابت های سی و پنج آواردز (۳۵ awards) در کشور روسیه، همچنین در بخش بخش «عکاسی خیابانی» و «سایه‌ها» این رقابت تقدیر و برنده شد. شریفی در دهمین دوره FokusAward که رقابتی در حوزه عکاسی مفهومی در کشور آلبانی است با تک عکس سیاه سفید مینیمال و مفهومی به عنوان برگزیده معرفی شد.

کد خبر 502461

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha