مجموع نظرات: ۰
شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
۰ نفر

۳۹۲ هکتار از اراضی ملی استان قزوین که سالیان گذشته به دست سودجویان تصرف شده بود، سال ۹۸ آزادسازی شد.

اراضی ملی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین گفت: در پی شناسایی تصرف این میزان اراضی و ارجاع پرونده های ثبت شده در این خصوص به محاکم قضایی و صدور احکام مربوطه، این میزان از اراضی ملی به وضعیت سابق بازگشت و آزادسازی شد.

سرهنگ بهرام ترکاشوند اظهار کرد: این میزان آزادسازی اراضی ملی در استان قزوین که بیشتر مربوط به بخش‌های الموت غربی، الموت شرقی و طارم سفلی بوده است، در قالب اجرای احکام مربوط به بیش از ۱۰۰ پرونده بود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی قزوین در ادامه از شناسایی ۴۱ مورد چرای غیرمجاز دام در اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: در همین راستا ۱۷ هزار و ۷۴۲ دام در مراتع و اراضی ملی خارج شد.

 ترکاشوند افزود: سال گذشته ۲۶ فقره قاچاق چوب کشف و شناسایی شد و در این همین رابطه ۲۰۲ متر مکعب چوب از قاچاقچیان ضبط شد.

این مسئول گفت: یگان حفاظت منابع طبیعی به شکل شبانه روزی با ۱۱ گشت از اراضی ملی صیانت و حفاظت می کند اما تحقق این مهم به همکاری و مشارکت مردم بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: تلفن ۱۵۰۴ به طور شبانه روزی آماده دریافت و پیگیری گزارش‌های مردمی در خصوص آتش سوزی، تعدی و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.

استان قزوین دارای ۸۵۳ هزار و ۴۸۵ هکتار مرتع، ۲۹ هزار و ۱۵۰ هکتار بیابان و ۲۸ هزار و ۱۵۷هکتار جنگل است که مجموع آنها اراضی ملی و منابع طبیعی استان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 502228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha