«اردشیر قبادی»، بازیگر پیشکسوت کرمانشاهی گفت: سعید آقاخانی بعد از ارتباط با بازیگران کرمانشاهی از توان و استعداد آن‌ها شگفت‌زده شد و تصمیم گرفت در سریال «نون. خ» از آن‌ها بیشتر استفاده کند.

سریال نون خ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، قبادی که خود هم در چند سکانس سریال نون. خ نقش‌آفرینی کرده است، با اشاره به حضور حداکثری بازیگران کرمانشاهی در این سریال شنبه ۳۰ فروردین گفت: در استان کرمانشاه بازیگران بسیار توانمندی داریم و حضور در این سریال می‌تواند سکوی پرشی برای آن‌ها باشد و به‌طور حتم در آینده نزدیک شاهد درخشش این بازیگران در سطح ملی خواهیم بود.

سال‌هاست مردم کرمانشاه از شنیدن صدای مفاخر موسیقی کرد محروم شده‌اند

وی در خصوص جنبه‌های مثبت و تأثیرگذار سریال نون. خ گفت: در سال‌های گذشته این‌چنین سریال‌ها بیشتر در تهران و شمال کشور ساخته می‌شد اما برای اولین بار است که چنین سریالی در سطح ملی برای معرفی کرمانشاه ساخته‌شده که توانسته است بخشی از فرهنگ، آداب‌ورسوم مردم این مرزوبوم را به تصویر بکشد.

قبادی موسیقی را جزء لاینفک زندگی مردم کرمانشاه و غرب کشور دانست و گفت: متأسفانه سال‌هاست مردم کرمانشاه از شنیدن صدای مفاخر موسیقی کرد محروم شده‌اند اما سریال نون خ این نقیصه را برطرف کرده و در هر قسمت به جزء تیتراژ، در طول سریال هم مخاطبان از شنیدن صدای خوانندگان نام‌آشنای کرد بهره‌مند و لذت می‌برند.

بازیگر سریال «کرایه‌نشینی»، کارگردان سریال نون خ را فردی بااستعداد، هنرمندی برجسته، شوخ‌طبع، صبور و درعین‌حال دارای ذهنی هدفمند دانست و گفت: مهم‌ترین پیام این سریال نشان دادن اختلاف طبقاتی و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه است که سعید آقاخانی این پیام را به‌خوبی در متن این سریال گنجانده است.

نقدهای مطرح‌شده در خصوص نون خ ناجوانمردانه و مغرضانه است

قبادی ضمن گلایه از افرادی که بدون پشتوانه کارشناسی این سریال را نقد می‌کنند، گفت: این سریال طنز خدشه‌ای به فرهنگ و لهجه مردم کرمانشاه وارد نکرده است و برای این‌چنین سریالی با مخاطبان زیاد باید دیالوگ‌ها با یک‌زبان قابل‌فهم برای عموم مردم ایران بیان شود.

این بازیگر پیشکسوت کرمانشاهی نقدهای مطرح‌شده در خصوص این سریال را ناجوانمردانه و مغرضانه دانست و گفت: کسانی می‌توانند این سریال را نقد کنند که خود درزمینهٔ هنر، بازیگری و تئاتر آشنایی کافی را داشته باشند و همچنین اهل مطالعه، فیلم و کتاب باشند تا بتوانند در خصوص نقد یک سریال کمدی همه جنبه‌های آن را در نظر بگیرند.

سانسور در صداوسیمای مرکز کرمانشاه چیزی از طرح اولیه باقی نمی‌گذارد

قبادی علت کم‌کاری خود در کرمانشاه را فضای سنگین صداوسیمای مرکز کرمانشاه عنوان کرد و افزود: متأسفانه در ۱۰ سال اخیر اجازه فعالیت به امثال من داده نمی‌شود و بیشتر طرح‌های فیلم و سریال ما طوری سانسور می‌شود که چیزی از آن باقی نمی‌ماند و این در حالی است که سال‌های گذشته دست ما برای تولید در کرمانشاه بسیار بازتر  بود و برای مخاطبان کارهای ارزشمندی مانند کرایه‌نشینی تولید کردیم.

وی در خصوص نوع دعوت و همکاری با سریال نون خ گفت: از فیلم‌برداری این سریال اطلاعی نداشتم و متأسفانه نهادهای معرفی کننده بازیگر من را معرفی نکرده بودند و خیلی اتفاقی با آقای سعید آقاخانی برخورد کردم و ایشان قول دادند در قسمت‌های بعدی این سریال نقش‌های پررنگ‌تری را بازی می‌کنم و این در حالی است که با خانم پوران درخشنده هم طی مذاکراتی که داشتم قرار شد در آینده باهم همکاری داشته باشیم.

اردشیر قبادی سال ۱۳۳۴ در کرمانشاه متولد شد و در دوران دبیرستان کار تئاتر را آغاز کرد و از سال ۱۳۶۶ به‌طور حرفه‌ای وارد تلویزیون شد.

«گل‌مراد، گمان نیکم فلانی، عروسی کوزه، مقصر کیه، خر من از کرگی دم نداشت، عیدانه، دردسرهای مدیر مدرسه، خوم درسه کم و ... » بخشی از فعالیت‌های این هنرمند کرمانشاهی است و مجموعه «سیر تا پیاز» هم آخرین اثر این بازیگر است که در نوروز ۹۹ هم پخش شد.

اما به‌طور حتم مهم‌ترین و ماندگارترین اثر قبادی سریال کرایه‌نشینی است که خاطره آن از ذهن مخاطبان کرمانشاهی پاک نمی‌شود.

کد خبر 502190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha