شرکت کوالکام بر این باور است که گوشی‌های رده بالا تا پایان سال ۲۰۲۰ مجهز به فناوری ۵G خواهند شد.

5G

به گزارش همشهری آنلاین؛ از آن جایی که این فناوری هنوز به طور کامل در اختیار عموم قرار نگرفته است شاید این گفته کوالکام کمی دور از انتطار باشد آن هم در حالی که الان ویروس کرونا باعث تعطیلی بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری شده است. از طرفی دیگر الان تعدادی از گوشی‌ها مانند گلکسی نوت ۱۰ پلاس وجود دارند که از فناوری ۵G استفاده می‌کنند اما این گوشی بالای هزار دلار قیمت دارد.

چون استفاده از این فناوری قیمت گوشی را بالا می‌برد شاید کمپانی های سازنده موبایل از ۵G استفاده نکنند و از طرفی این تکنولوژی قرار بود تا سال ۲۰۲۰ عملی شود ولی چون الان دنیا در حال جنگ با کرونا است باید منتظر هر چیزی باشیم. ولی با نهایی شدن پروژه اینترنت نسل پنجم دیگر اکثر موبایل‌ها دارای ۵G هستند.

شرکت‌های توسعه دهنده ۵G جدا از این که باید چیپ مخصوص به نسل پنجم  برای کامپیوتر و موبایل را به صورت جدا گانه بسازند باید برای هر محله در تمام شهرها هم کارای مخابراتی انجام دهند. فرق اساسی بین لپ تاپ‌های ۵G و گوشی‌های ۵G با بقیه محصولات در این است که احتمالا به دلیل نیاز به زیر ساخت‌های خاص تا همه‌گیر شدن آن‌ها تعداد زمان زیادی خواهد برد.

جدا از بحث لپ تاپ و موبایل، از اینترنت نسل پنجم استفاده‌هایی می‌توان کرد که باید در افسانه‌ها نوشته شود. محققان وعده‌داده اند که از این فناوری میتوان در تمامی صنعت‌ها استفاده کرد.

منبع: Cnet

کد خبر 502118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha