معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان امسال از تولید یک‌میلیون اصله نهال صنوبر در نهالستان‌ قدس ملایر خبر داد.  

نهال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عباس قبادی، معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت:  تولید نهال در نهالستان ملایر امسال  ۳۰۰ هزار اصله‌ افزایش پیدا می‌کند و  به بیش از یک‌میلیون اصله نهال می رسد.

قبادی با اشاره به اجرای طرح تولید نهال با مشارکت بخش خصوصی به میزان ۱/۵ میلیون اصله نهال در سال آتی، ابراز امیدواری کرد: سال آینده شاهد تولید نهال‌های بیشتری در سطح استان باشیم.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان سپس ظرفیت تولید نهال در نهالستان ‌ملایر را تولید بیش از ۲ میلیون اصله نهال در سال عنوان کرد و افزود: اگر اعتبار کافی باشد به‌راحتی توان تولید دو میلیون اصله نهال در استان وجود دارد.

قبادی گفت: در نهالستان قدش ملایر انواع گونه‌های جنگلی نظیر بنه، بادام، زالزالک، گلابی وحشی، بلوط، سنجد و ارژن تولید می‌شود، انواع گونه‌های موردنیاز توسعه فضای سبز شامل گونه‌های افرا، اقاقیا، ارغوان، عرعر، صنوبر در این نهالستان نیز تولید می‌شود.

قبادی با اشاره‌ای هم به برنامه‌های غرس نهال در عرصه‌های منابع طبیعی استان طی پارسال گفت: ما پارسال کاشت هزار هکتار جنگل‌کاری با نهال و  هزار هکتار جنکلگاری با بذر در نهضت جنگل‌کاری داشته‌ایم.

او افزود: بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال هم در هفته درختکاری در اسفند پارسال در استان غرس شد و  ۵۰۰ هزار اصله نهال صنوبرهم در قالب توسعه زراعت چوب در هفته منابع طبیعی در استان توزیع‌شده است.

این مقام مسئول کشت صنوبر را گام مهمی در اشتغال‌زایی و تأمین چوب موردنیاز برای تولید محصولات و صنایع چوبی و حفظ منابع طبیعی دانست بیان کرد: این نهالستان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید نهال‌های جنگلی در سطح استان است که سالانه تعداد زیادی نهال برای کاشت در جنگل‌کاری‌ها، بوستان‌های روستایی، پارک‌های جنگلی و مناطق قرق شده تولید و ارسال می‌کند.

او سایه دهی خوب، ریشه قوی و مقاوم بانفوذ و قابلیت کشت در مناطق سر سیری را از ویژگی‌های این نوع ازاین‌گونه صنوبرهای تولیدی در نهالستان ملایر دانست.

پارسال ۸۰۰ هزار اصله نهال در نهالستان‌ ملایر تولید شد.

کد خبر 501928

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha