فرمانده نیروی زمینی ارتش از تحویل تانک‌های تی ۹۰ تولید وزارت دفاع در سال جاری به این نیرو خبر داد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش با حضور در گفتگوی ویژه خبری گفت: در طرح لبیک ۲ که از امسال آغاز می شود تجهیزات جدیدی متناسب با ساختار جدید نزاجا بکار گیری می کنیم. 

وی افزود: از جمله این تجهیزات سه نوع تیربار جدید ساخت وزارت دفاع است که بهترین آنها سلاح شاهر با نواخت تیر بالا است که جایگزین تیربارهای موجود می‌شود. همچنین در نظر داریم تا سلاح ژ ۳ را به تدریج از چرخه خارج کرده و سلاحی دیگری را که ساخت وزارت دفاع است را وارد کنیم. 

  • ویژگی های تانک تی ۹۰  

امیر حیدری ادامه داد: در حوزه زرهی مشغول کار روی تانک تی ۹۰ هستم که چند سر و گردن از تانک ذوالفقار بالاتر است این تانک با کمک نیروهای مسلح و وزارت دفاع ساخته شده است و ما در حال انجام تست های تحویلگری این تانک هستیم. در زیرگروه این تانک انواع نفربرها هم تعریف شده است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: همچنین ما هفت آپشن جدید شامل استابلایزر جدید و همچنین سامانه های دفاع شیمیایی هم روی این تانک نصب کرده ایم و آن را تبدیل به سلاح نبرد آینده کرده ایم. انشا الله اولین سری از این تانک را در مهرماه تحویل می گیریم.

فارس نیز نوشته است: فرمانده نیروی زمینی ارتش در تشریح دستاوردهای جدیدی این نیرو در حوزه زرهی گفت: الان در نزاجا فناوری ساخت تانک مدرن نهادینه شده است و شاید بتوان گفت تانک ذوالفقار دیگر تانک نسل ۲ حساب می‌شود؛ الان در حال کار روی تانک تی ۹۰ هستیم که چند رده از ذوالفقار بالاتر است. افتخار ذوالفقار بر این است که اولین تانکی بوده که در داخل ساخته شده است؛ بعد از ذوالفقار ما به سمت ساخت تانک با قدرت آتش و نواخت تیر بالاتر و آپشن های به روزتر که همه این ویژگی ها در تانک تی ۹۰ خلاصه شده است. در حال تست تحویل گیری تانک تی۹۰ هستیم. تی ۹۰ پیشرفته ترین تانک روز دنیا است.

کد خبر 501892

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • TR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    5 0
    اینکه تانک روسیه T90