معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ارتش ایران کاملاً بر اوضاع مسلط است، گفت: نیروهای مسلح باید خود را حفظ کنند تا هر گاه لازم شد بتوانند تحت هر شرایطی مأموریت اصلی خود را انجام دهند.

حبیب الله سیاری

به گزارش همشهری انلاین به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در خصوص تعداد مبتلایان به کرونا در ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ما گفتیم کسی که وارد پادگان شود باید حتماً تست بدهد و سالم باشد چون در پادگان همه سالم هستند.

وی افزود: ما در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران دو نوع کارکنان پایور و وظیفه داریم. ما در بین پرسنل پایور ارتش جمهوری اسلامی ایران ۱۲۰ نفر مبتلا داشتیم که نزدیک یک سوم بستری بودند و مابقی خودشان استراحت داشتند تا خوب شوند.

سیاری گفت: در کل ارتش ما سه نفر فوتی داشتیم که دو نفر از آنها عمل قلب باز داشتند کرونایی نبودند. کل مبتلایان در پرسنل وظیفه ۴۰ نفر بودند که آنها تشخیص داده شده و به خانه رفتند و خوب شده و بازگشتند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران کاملاً بر موضوع مسلط هستند، گفت: نیروهای مسلح باید خود را حفظ کنند تا هر گاه لازم شد بتوانند تحت هر شرایطی مأموریت اصلی خود را انجام دهند.

در ادامه این برنامه امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص تجهیزات جدید ارتش، گفت: در ارتش جمهوری اسلامی و در نیروی زمینی یگان‌های سازمان یافته و آموزش دیده وجود دارد که با ساختار و تجهیزات خود به عنوان یگان‌های جنگ نوین هستند؛ به معنای دفاع شیمیایی و هسته‌ای هستند و آموزش‌های خاص خود را دارند.

وی افزود: اینها تجهیزات تشخیصی و رفع آلودگی دارند. هنر ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بود که تجهیزاتی که برای تشخیص میکروب در نظر گرفته شد با تغییراتی در فناوری انجام دادیم که برای ویروس به کار گرفته شود. سازمان‌های ما از ۲۹ دی ماه وضعیت گرفتند و فرصت داشتیم که تغییر کاربری و فناوری انجام دهیم تا هم در عرصه پاکسازی و ضدعفونی کردن مورد استفاده قرار بگیرد و با نمونه‌های خارجی رقابت کند. در بحث تشخیصی هم باز تجهیزات بسیار خوبی ساخته شده است

کد خبر 501885

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عبدالزهرا زاهذي IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    درود برنيروهاي زسلح جمهوري اسلامي ايران زده باد آرتش جمهوري اسلامي ابران وجاويدباد سپاه پاسداران انقلاب اسلازي اسلامي پاينده باد فرمانده كل قوا
  • احمد ES ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    خداوند راشکرگزارم دراین شرایط خطیر نگهدار مملکت عزیزم ایران و ارتش، نیروی انتظامی و سپاه وهمه مردان و زنانی نقش در ایجاد امنیت و آسایش دارند باشد وبلطف وبزرگواریش هرچه زودتر این بیماری جهانی ریشه کن گردد