پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

نقش موسیقی در کاهش استرس ناشی از بحران شیوع کرونا در قالب جشنواره مقالات موسیقیایی در اداره ارشاد استان تهران برگزار می شود.

موسیقی و کرونا

همشهری آنلاین - حمیدرضابوجاریان: سرپرست امور هنری و سینمایی اداره کل ارشاد استان تهران از برگزاری جشنواره مقالات موسیقی با موضوع کرونا در این استان خبر داد.

ابراهیم گله دارزاده با بیان اینکه جشنواره با مشارکت  موسسات فرهنگی برگزار می شود،گفت: هنرمندان، اساتید، دانشجویان و فعالان عرصه موسیقی می توانند با ارائه مقالات و آثار خود در جشنواره شرکت کنند.

وی با تاکید بر استفاده از هنر برای تلطیف فضای روحی افراد در دوران شیوع کرونا، افزود: هنر به عنوان خلاقیتی که عواطف انسان را تلطیف می کند می تواند در درمان اضطراب ها و نگرانی های انسان موثر باشد. موسیقی می‌تواند در تعالی سطح شعور و احساس در مقاطع بحرانی تاثیرگذار باشد.

سیما سهرابیان دبیر برگزاری فراخوان نیز گفت: علاقه مندان می توانند مقالات خود را در ۵ محور له دبیرخانه الکترونیکی جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، نقش وکارکرد موسیقی در بحران‌ برای التیام و تسکین روان اجتماعی ، نقش و کارکرد موسیقی و هنرمندان موسیقی در ترمیم مشکلات روانی جامعه در زمان بحران ، بررسی اثربخشی سبک ها و فرم های مختلف موسیقی در بهبود وضعیت روانی جامعه هنگام بحران، چگونگی ارتباط رسانه و موسیقی در حل بحران و نقش و کارکرد صنعت موسیقی و وابستگان حوزه‌ی نشر موسیقی در زمان بحران از محورهای جشنواره مقالات موسیقی در دوران کرونا است.

علاقه مندان آثار خود را تا پایان مردادماه به تارنمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به نشانی:Tehran.farhang.gov.ir  ارسال کنند.

کد خبر 501703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha