سخنگوی ستاد تسهیلات حمایتی کرونا گفت: سرپرستان خانوار برای دریافت وام یک میلیون تومانی، پس از دریافت پیامک از سرشماره v.refah، کد ملی را فقط به شماره ۶۳۶۹ ارسال کنند.

يارانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دولت به دنبال شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید مردم، مقرر کرد که به حساب سرپرستان خانوار مبلغ یک میلیون تومان به صورت وام واریز شود که اقساط ماهانه برای هر خانوار مبلغ ۳۵ هزار تومان است که از یارانه تیرماه سال جاری به بعد کسر خواهد شد.

در این بین با توجه به ابهاماتی که در مورد نحوه ثبت کد ملی سرپرست خانوار وجود داشت، حسین میرزایی در گفت و گو با مهر اعلام کرد که پیامکی که از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌شود، امکان ریپلای ندارد و افراد نمی‌توانند کد ملی خود را به این سرشماره ارسال کنند.

وی افزود: سرپرستان تا زمانی که پیامک دریافت نکرده‌اند نیاز به هیچ اقدامی نیست و پس از دریافت پیامک، سرپرستان خانوار کد ملی خود را حداکثر تا روز یکشنبه ۹۹/۱/۳۱ از طریق تلفن همراهی که به نام سرپرست خانوار است صرفاً به شماره ۶۳۶۹ پیامک کنند. هیچ گونه سایتی برای این وام وجود ندارد.

میرزایی همچنین در مورد اینکه آیا تفاوتی در سرپرست‌های تک خانوار با سایر سرپرست‌ها وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ تفاوتی نیست. فرد چه سرپرست خانوار یک نفره باشد و چه سرپرست خانوار ۱۰ نفره، مشمول این طرح می‌شود.

وی یادآور شد: اگر سرپرست خانواری شماره تلفن همراهی به نام خود ندارد باید صد در صد تهیه کند، چرا که باید احراز هویت شود که سرپرست در قید حیات هست. اگر می‌خواهد از این حمایت استفاده کند بلاشک باید سیم کارتی به اسم سرپرست خانوار باشد.

کد خبر 501666

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha