چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان، این استان را معدن سوژه‌های ناب و دست‌نخورده در حوزه ادبیات پایداری دانست و گفت: باید ظرفیت‌های این بخش بیشتر مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر قرار گیرد.

دفاع مقدس كردستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سید صادق حسینی در جریان دیدار با رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان هم‌زمان با ایام هفته هنر انقلاب، اظهار کرد: کردستان به راستی سرزمین مجاهده‌های خاموش است، چرا که این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش پایداری در اختیار دارد و باید این ظرفیت‌ها شناسایی و معرفی شوند.

وی با اشاره به لزوم تلاش بیشتر در راستای شناسایی و معرفی ظرفیت‌های ادبیات پایداری در استان کردستان، بیان کرد: انتظار می‌رود که بخشی از واقعیت‌های آن دوران پر افتخار با زبان هنر برای نسل جدید بازگو شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان زبان هنر را یک زبان بین‌المللی و تاثیرگذار دانست و افزود: ما می‌توانیم در قالب تولید یک اثر هنری همانند عکس، شعر، داستان، فیلم کوتاه، یک کلیپ حرف‌های زیادی به مخاطب انتقال دهیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری و ماندگاری بیشتر پیام‌های انتقال داده شده به زبان هنر، بیان کرد: وقتی که پیامی به زبان هنر انتقال داده شده نه فقط میزان تاثیرگذاری آن بر مخاطب افزایش می یابد که درکنار این مهم ماندگاری آن نیز چند برابر می‌شود.

سردار حسینی بر تقویت فعالیت‌های فرهنگ و هنری در حوزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در استان کردستان تاکید کرد و افزود: سپاه بیت المقدس کردستان در این راستا آمادگی دارد تا حمایت‌های ویژه‌ای از فعالیت‌های این بخش داشته باشد.

وی گفت: امروز دشمن به دنبال تحریف واقعیت‌های دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی ایران است و به همین دلیل همه ما باید در این میدان وارد شده و با بهره‌گیری از زبان هنر واقعیت‌های ۸ سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران را به نسل جوان انتقال دهیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ضمن تقدیر از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌هنری در این استان، افزود: ما آمادگی داریم تا از فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌هنری در مسیر اعتلای هنر متعهد و انقلابی حمایت کنیم.

همراهی اصحاب فرهنگ مهم‌ترین سرمایه حوزه‌هنری کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نیز اظهار کرد: حوزه هنری به عنوان یک نهاد مولود انقلاب اسلامی به دنبال اعتلای فرهنگ متعهد و انقلابی است.

 امین مرادی با اشاره به شهید مرتضی‌آوینی به عنوان پرچمدار هنر متعهد و انقلابی در کشور، بیان کرد: حوزه هنری امروز در سطح کشور افتخار دارد که پرچمدار هنر متعهد و دینی است و در همین راستا نیز فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی در طول در این استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی افزود: توجه به ادبیات پایداری به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در دستورکار حوزه هنری استان کردستان قرارگرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: ما در بخش ادبیات پایداری علیرغم ظرفیت‌های بسیار خوب استان، همچنان در ابتدای راه قرار داریم و هنوز نتوانسته‌ایم از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ویژه استان کردستان به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنری استان کردستان در بخش ادبیات پایداری فعالیت‌های خوبی را آغاز کرده است، افزود: در همین زمینه در سال ۹۸  دو عنوان کتاب فرزند کردستان و سروده‌های بی‌تکرار منتشر شد و هم اکنون بیش از ۱۰ پروژه دیگر نیز در این بخش در مراحل مختلف تولید قرار دارند.

مرادی با اشاره به اینکه ما در کنار توجه به ادبیات پایداری به عنوان محور اصلی فعالیت‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان نسبت به سایر بخش‌های هنری نیز بی‌توجه نیستیم، عنوان کرد: در سایر بخش‌های هنری در استان کردستان نیز فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به تولید محوری به عنوان یکی از ویژگی‌های حوزه‌هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، بیان کرد: حوزه هنری بر خلاف سایر نهادهای متولی بخش فرهنگ و هنر، تولید محور است و در همین راستا سال ۹۸  بیش از صدها عنوان تولید در بخش‌های فیلم کوتاه، نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی در استان کردستان انجام شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: هم اکنون تعامل و همکاری بسیار خوبی بین حوزه هنری این استان با اقشار مختلف بسیج سپاه بیت المقدس کردستان وجود دارد و در راستای همین همکاری و تعامل در طول سال فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی اجرایی و عملیاتی می شود.

وی با اعلام آمادگی برای تعامل و همکاری بهتر با سپاه بیت المقدس کردستان بیان کرد: ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف از جمله برگزاری شب‌های خاطره شهدای شاخص، برگزاری رویدادها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری و مسائلی از این دست با سپاه بیت المقدس کردستان همکاری داشته باشیم.

کد خبر 501637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha