پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

مرکز اقامت شبانه‌ای در گنبدکاووس که در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فعالیت می‌کند پس از شیوع کرونا آغوش خود را برای کارتن‌خواب‌ها و معتادان باز کرد و با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی، افراد بی سرپناه این شهرستان را پناه داد.

کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، مدیرعامل موسسه و مدیر این مرکز گفت: ما روزانه به ۳۰ کارتن خواب و معتاد تزریقی مرد که بدون خانواده بوده و یا به دلایلی مانند اعتیاد از خانواده طرد شدند از ساعت ۱۹ عصر تا هفت صبح روز بعد خدمات اقامت شبانه، حمام، شام، صبحانه و اقلام بهداشتی می‌دهد.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: به مراجعه‌کنندگان، خدماتی مانند ویزیت رایگان ازسوی پزشک عمومی و متخصص و توزیع رایگان دارو ارایه می‌کنیم و تمایل داریم افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهیم اما با مشکلات مالی موجود و همچنین دستورالعمل منع تجمع افراد به خاطر ویروس کرونا، به ارایه خدمت به همین افراد اکتفا می کنیم.

وی با بیان اینکه اعتبارات پرداختی بهزیستی کفاف هزینه نگهداری مراجعه کنندگان را نمی‌دهد، از نیکوکاران و خیران برای قبول بخشی از هزینه‌های ارایه خدمت به معتادان و افراد کارتن خواب این مرکز، تقاضای کمک کرد.

حسینی گفت: بالا بودن هزینه‌ها بارها ما را به فکر تعطیلی مرکز انداخت اما به دلیل ترس از عاقبت مراجعه‌کنندگان شامل معتادها و افراد کارتن‌خواب، از آن صرف‌نظر کردیم.

مدیر عامل موسسه مهرآفرینان جوان گنبدکاووس ادامه داد: علاوه بر ضدعفونی و گندزدایی مداوم مرکز، در زمان حضور کارتن‌خواب ها به آنها آموزش لازم برای پیشگیری از ویروس کرونا داده می‌شود و در نتیجه این تلاش‌ها، تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در مرکز مشاهده نشد.

حسینی افزود: برای پیشگیری از ابتلای کارتن‌خواب‌ها و معتادان تزریقی به کرونا، پس از پایان اقامت در مرکز سرپناه شبانه، این افراد به مرکز کاهش آسیب‌ها ارجاع داده می‌شوند تا از خدمات پوششی این مرکز نیز بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بهزیستی گنبدکاووس با تایید کافی‌نبودن یارانه پرداختی به مراکز نگهداری معلولان گفت: در شرایط اقتصادی فعلی کشور امکان افزایش یارانه این مراکز وجود ندارد اما در چند روز گذشته حدود یک میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت به این مراکز اختصاص یافت که بزودی به حساب آنها واریز می‌شود.

محمدرضا فشایی از خیران و نیکوکاران منطقه خواست در روزهای شیوع بیماری کرونا، مراکز نگهداری معتادان و معلولان زیرپوشش این نهاد را با کمک‌های خود در ارایه‌ خدمات بیشتر یاری کنند.

در روزهای که شیوع ویروس کرونا در گستره وسیعی از روستاها، شهرهای کشور، سلامت عمومی مردم را تهدید می‌کند، توجه بیشتر مسئولان و نیکوکاران گنبدکاووس به افراد بی‌خانمان و کارتن خواب و معتادان متجاهر و تزریقی این شهرستان برای در امان ماندن از این بیماری و کاهش ضریب انتقال آن اهمیتی دو چندان پیدا کرده است.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» ۲۴ آذر پارسال در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ظهر سه‌شنبه ۲۶ فروردین در مجموع ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

کد خبر 501619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha