معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد گفت: اتوبوس‌ها از ۳۰ فروردین ۹۹ فعالیت خود را آغاز می‌کنند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل شهری به ویژه در اتوبوس‌ها اجرا می‌شود.

اتوبوس شهری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایلنا، داوود زارع اظهار کرد: با شیوع کرونا،  فعالیت اتوبوس‌های شهری یزد متوقف شده بود، اما از ۳۰ فروردین ماه سال‌جاری بر اساس مجوز ستاد مقابله با کرونا، فعالیت این ناوگان از سر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: مسافران باید نکات بهداشتی را برای حفظ جان خود و دیگران رعایت کنند. به همین منظور از این پس فقط ۲۱ مسافر مجاز به سوار شدن در اتوبوس‌ها هستند.

زارع افزود: اتوبوس‌ها شب‌ها از سوی نیروهای خدماتی و روزها از سوی رانندگان روزانه ضدعفونی خواهند شد؛ با این وجود بهتر است مسافران از دست زدن به دستگیره‌ها، صندلی، شیشه و میله‌ها خودداری کنند.

معاون فنی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد بیان کرد: تمام کسانی که از اتوبوس استفاده می‌کنند باید کنار شیشه نشسته و اجازه ندهند شخص دیگری در کنارشان بنشیند. همچنین در صورت تکمیل ظرفیت از ایستادن اجتناب کنند.

زارع گفت: با توجه به آلودگی پول، مسافران حتما باید از کارت شهروندی استفاده کنند و از پرداخت وجه نقد بپرهیزند.

وی در خصوص بهسازی ناوگان اتوبوسرانی اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت می‌کنند، اما خرید اتوبوس در برنامه شهرداری قرار دارد.

کد خبر 501562

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha