مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از تعیین ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال جریمه به کارگیری اتباع خارجی بدون مجوز در سال۹۹ خبر داد.

پروانه اتباع خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد جهاندیده اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی کار که حداقل دستمزد روزانه را ۶۱۱ هزار و ۸۰۹ ریال در سال ۹۹ تعیین کرده مبلغ جریمه برای هر روز اشتغال غیرمجاز اتباع خارجی ۳ میلیون و ۵۹۰ هزار و ۴۵ ریال خواهد بود.

وی افزود: میزان جریمه سال ۹۹ کارفرمایانی که به استفاده از اتباع خارجی بدون مجوز کار اقدام می‌کنند به میزان ۵برابر حداقل دستمزد روزانه است و این میزان جریمه در صورت تکرار تخلف ۲ برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بر اساس ماده ۱۸۱ قانون کار، کارفرمایان در صورت به‌کارگیری اتباع بیگانه بدون پروانه کار یا افرادی که اعتبار پروانه کار آنها منقضی شده باشد با توجه به شرایط و امکانات خاطی و مراتب جرم برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.  

وی همچنین از تشدید برخوردها با اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: لازم است تا مدیران واحدهای کارگاهی، کارخانه‌ها، اصناف و ادارات از به‌کارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز به عنوان نیروی کار خودداری کرده و در صورت نیاز به تخصص کارگر خارجی، برای اخذ مجوز از مجاری قانونی نسبت به دریافت پروانه کار اقدام کنند.

کد خبر 501544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha