پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
۰ نفر

پزشکان در مراکز بیمارستانی نیویورک دریافته‌اند که خواباندن بیماران مبتلا به ویروس کرونا روی شکم، می‌تواند جان آن‌ها را نجات دهد.

درمان

به گزارش همشهری آنلاین، یورونیوز به نقل از سی‌ان‌ان نوشت: دکتر مانگلا نرسیمهان، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه در مرکز سلامت نورت‌ول که ۲۳ بیمارستان را در نیویورک زیر نظر دارد، می‌گوید: «ما با همین روش که صددرصد کارآ است جان‌ها را نجات می‌دهیم. این یک کار ساده برای انجام است و ما بهبود قابل توجه را هر روز و برای هر فرد بیمار دیده‌ایم.»

دکتر کاترین هایبرت، مدیر بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «وقتی شما مشاهده می‌کنید که این روش کار می‌کند می‌خواهید که بیشتر انجامش دهید و می‌بینید که تقریبا به سرعت جواب می‌دهد.»

پزشکان می‌گویند خواباندن بیماران به روی شکم یا به اصطلاح «خواباندن دمرو» کمک می‌کند تا مقدار اکسیژن بیشتری به شش‌ها راه یابد.

این روش برپایه مقاله‌ای است که پزشکان فرانسوی هفت سال پیش در نشریه طبی نیوانگلند منتشر کردند. این پزشکان نشان دادند که بیماران مبتلا به سندروم اختلال دستگاه تنفسی (ARDS) که در بیمارستان به دستگاه‌های تنفس مصنوعی موسوم به ونتیلاتور متصل هستند، اگر به روی شکم خوابانده شوند شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند.

از آن زمان بدین سو دکترها در آمریکا به صورت فزاینده‌ای از این روش استفاده کرده‌اند و بیماران متصل به ونتیلاتور را روی شکم می‌خوابانند. امری که با بیماران کووید-۱۹ با شدت بیشتری دنبال شده و نتایج مثبتی به همراه داشته است.

مطابق گزارش‌ها، وقتی بیماری را در بیمارستان لانگ‌آیلند نیویورک دمرو خوابانده‌اند، نرخ اشباع اکسیژن (عددی برای نشان دادن میزان اکسیژن در خون) از ۸۵ درصد به ۹۸ درصد پرش کرده است.

بیماران متصل به ونتیلاتور به صورت معمول روزانه ۱۶ ساعت دمرو خوابانده می‌شوند و سپس برای باقی ساعات به روی پشت قرار می‌گیرند تا دکترها بهتر و آسان‌تر بتوانند معالجه مورد نیاز آنان را انجام دهند.

متخصصان اتاق فوریت‌های پزشکی می‌گویند خوابیدن به پشت باعث می‌شود وزن بدن بعضی از بخش‌های ریه را له کند. دکتر هیبرت می‌گوید «با خواباندن بیمار به روی شکم، بعضی بخش‌های ریه را که قبلا باز نبوده‌اند باز می‌کنیم.»

در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان عمومی ماساچوست یک سوم بیماران کووید-۱۹ روی شکم خوابانده شده اند. شماری دیگر از بیمارستان های آمریکا دمرو خواباندن بیماران را خارج از بخش مراقبت های ویژه نیز دنبال می کنند.

بیمارانی که به روی شکم خوابانده شده‌اند بیشتر نیاز به داروهای مسکن دارند و درنتیجه می‌تواند به این معنا باشد که مدت اقامت‌شان در بخش مراقبت های ویژه بیشتر شود.

کد خبر 501453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    خوب البته ایکجا هم در بیمارستان معدنی همین کار را میکنند