رئیس‌ جمهوری فرانسه ضمن دلجویی از مردم کشورش مقابل کادر درمان بیمارستان از آنها تشکر و ایستاده با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی آنها را تشویق کرد.

رئیس جمهور فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین، خبرآنلاین به نقل از دیلی میل نوشت: روز گذشته امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در پی کم‌کاری برای مقابله با کرونا ویروس در شبکه تلویزیونی این کشور حاضر شد و رسما از مردم کشورش عذرخواهی کرد.

امانوئل مکرون در برابر چشمان ۳۶.۷ میلیون تماشاچی تلویزیونی از ملت فرانسه به خاطر قصور در آمادگی برای مقابله با کروناویروس عذرخواهی کرد. به گزارش گاردین مکرون همچنین اعلام کرده است که اعمال محدودیت ها تا ۱۱ می ادامه خواهد داشت و گفت که از آن هنگام کار گشایش موسسات آموزشی به شکل تدریجی و آرام آرام آغاز خواهد شد و دولت از حالا اقدامات ایمنی را برای محافظت از کادر آموزشی و کودکان به اجرا خواهد گذاشت. اما کلیۀ اماکن محل اجتماع چون سینماها، تئاترها، رستوران‌ها و کافه‌ها همچنان بسته خواهند ماند. رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد که مرزها با کشورهای غیراروپایی همچنان بسته خواهند ماند.

وی  یادآوری کرد که هدف از این محدودیت‌ها حفظ سلامتی افراد است که سرمایه‌ای پر ارزش تر از همۀ دیگر ملاحظات به حساب می‌آید و از همین روست که «قرارها و تدبیرات تاکنون به کار بسته شده باید اکیداً دنبال شود». امانوئل مکرون تاکید کرد: «این تمهیدات هر چه دقیق‌تر به کار بسته شود، زندگی‌های بیشتری را نجات می‌دهیم.

کاخ الیزه همچنین تصاویری از رئیس جمهور این کشور منتشر کرد که در بیمارستان مرکزی پاریس ایستاده و برای پرستاران کف می زند که واکنش های بسیاری در میان مردم فرانسه داشته است.

کد خبر 501440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 3
    انسان بودن و انسانیت یعنی این .
  • سعید IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    5 1
    این اداها چیه؟ اون وزیر آلمانیه هم از ترس انجام وظیفه شایسته خودکشی کرد. شما باید بیاید ایران از مسئولین ما درس بگیرید. مسخره کردید؟ کشورداری که اینقدر جدی نمیشه.