هنگامی که بحث بیماری کرونا مطرح است، سن و وزن‌ شما شماره‌های صرف نیستند، بلکه ممکن است مرگ و زندگی شما را تعیین کنند.

covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از نیویورک پست پژوهشگران در دانشگاه نیویورک در دو بررسی جدید دریافتند که عوامل خطرساز معینی مانند سن، چاقی و بیماری‌های مزمن ممکن است خطر بستری شدن و نیاز به مراقبت‌های ویژه را در بیماران کووید-۱۹ افزایش دهند.

پژوهشگران در دانشکده پزشکی گروسمن دانشگاه نیویورک در یکی از بزرگترین بازبینی‌ داده‌ها درباره کووید-۱۹ تا به حال دریافتند که سن و بیماری‌های مزمن (به خصوص بیماری قلبی-عروقی، دیابت و چاقی) عوامل اصلی تعیین‌کننده در کشیدن کار بیماران کووید-۱۹ به بیمارستان هستند.

نتایج این بررسی بر روی  ۴۱۰۳ بیمار پیش از انتشار در ژورنال‌های علمی در سایت medRxiv.org به اشتراک گذاشته شده است.

این پژوهشگران می‌نویسند: «عوامل خطرسازی که ما برای بستری شدن بیماران کووید-۱۹ یافتیم مشابه همان عواملی است که مورد نیاز به بستری شدن یا مراقبت‌های ویژه در سایر بیماری‌های شدید مطرح است. البته برای ما تعجب‌آور است که سرطان و بیماری مزمن ریوی در میان این عوامل خطرساز نقش برجسته‌تری ندارند...با اینکه سن بالا تا به حال مهمترین عامل پیش‌بینی‌کننده بستری شدن بوده است...اما ۵۴ درصد بیماران بستری شده سنی کمتر از ۶۵ سال داشتند. این وضعیت کاملا با الگوی بستری شدن در بیماری ویروسی تنفسی تطبیق می‌کند.»

همین پژوهشگران در یک بررسی دیگر دریافتند که در بیماران زیر ۶۰ سال افرادی که بر اساس شاخص توده بدنی یا بی‌ام‌آی چاق شمرده می‌شوند،نسبت به افراد با وزن طبیعی با احتمال تقریبا دو برابر بیشتر ممکن است در بیمارستان در بخش‌مراقبت‌های حاد یا ویژه بستری شوند.

به گفته این پژوهشگران با توجه به اینکه تقریبا ۴۰ درصد بزرگسالان در آمریکا چاق هستند، این یافته بسیار مهم است. این پژوهشگران می‌نویسند: «متاسفانه چاقی در افراد زیر ۶۰ سال یک عامل خطرساز اپیدمیولوژیکی در شیوع کرونا است که ممکن است در افزایش میزان مرگ‌ومیر این بیماری در آمریکا نقش داشته باشد.

کد خبر 501311

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha