سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۶
۰ نفر

نخستین یافته‌های تجربی درباره از دست رفتن حس بویایی و چشایی در بیماران کووید-۱۹ در یک مقاله علمی منتشر شد.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز پژوهشگران یافته‌های خودشان در این باره را در ۱۲ آوریل در ژورنال  International Forum of Allergy & Rhinology منتشر شده است.

پژوهشگران دریافتند که از دست رفتن حس بویایی و چشایی در افراد دچار ویروس کرونا نسبت به سایر عفونت‌های ویروسی تنفسی ۱۰ برابر محتمل‌تر است.

در این بررسی، از ۱۴۸۰۰ بیمار دچار علائم شبیه آنفلوانزا در شهر سان‌دیه‌گوی آمریکا آزمایش ویروس کرونا انجام شد، ۱۰۲ بیمار آزمایش مثبت پیدا کردند. سپس از ۵۹ بیمار با آزمایش مثبت کووید-۱۹ و ۲۰۳ بیمار با آزمایش منفی درباره علائمشان پرسش شد. در گروه با آزمایش مثبت به ترتیب ۶۸ و ۷۱ درصد بیماران به ترتیب از دست رفتن حس بویایی و حس چشایی را گزارش کردند، در حالیکه این رقم در گروه با آزمایش منفی به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درصد بود.

اما خبر خوب این است که حس بویایی در اغلب بیماران کووید-۱۹ به سرعت بهبود پیدا می‌کند. این پژوهشگران می‌گویند در میان بیماران کووید-۱۹ که حس بویایی‌شان را از دست داده بودند، بیش از ۷۰ درصد در هنگام پرسش دوباره این حسشان را به دست آورده بودند و افرادی که بهبودی حس بویایی را گزارش کرده بودند تازه بیماری‌شان تشخیص داده بودند.

کد خبر 501288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha