دستور امانوئل مکرون مبنی بر ادامه یافتن شرایط قرنطینه ناشی از کرونا تا یک ماه دیگر به معنی برگزار نشدن دو رویداد بسیار مهم ورزشی و سینمایی در فرانسه است.

ادامه يافتن شرايط قرنطينه در فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ددلاین، رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود از مردم این کشور خواست برای ماندن در شرایط قرنطینه دست‌کم تا اواخر اردیبهشت آماده باشند. مکرون در ادامه یادآور شد تمام جشنواره‌ها و رویدادها با حضور گسترده مردم تا اواخر تیرماه برگزار نمی‌شوند و هر چند مستقیم به موردی اشاره نکرد اما دست‌کم جشنواره فیلم کن و رقابت‌های دوچرخه‌سواری توردوفرانس دو رویداد بسیار مهم هستند که در شرایط فعلی امکان برگزار شدن ندارند.

گرچه مدیران جشنواره کن پیش‌تر گفته بودند دوره هفتاد و سوم را به دلیل شیوع کرونا تا اواخر ژوئن یا اوایل ژوییه به تاخیر می‌اندازند اما حالا شرایط کاملا دگرگون شده و شهر کن تا میانه‌های ژوییه (اواخر تیر) نمی‌تواند میزبان سینماگران و سینمادوستان سراسر جهان باشد. جشنواره کن در ۷۲ دوره گذشته تنها یک‌بار در سال ۱۹۶۸ به دلیل همزمان شدن با جنبش دانشجویی-کارگری فرانسه برگزار نشد و شاید ۲۰۲۰ دومین دوره آن باشد.

از سوی دیگر، شهر ساحلی کن در جنوب فرانسه در فصل تابستان میزبان ده‌ها هزار گردشگر از سراسر جهان است و اگر تا آن زمان ویروس کرونا تا حدودی مهار شده باشد، هجوم گردشگران به این ساحل زیبا رویدادی پیش‌بینی‌پذیر و محتمل خواهد بود. از این رو، مدیران جشنواره کن بعید است یک رویداد بسیار مهم سینمایی را در شهری برگزار کنند که با حضور گردشگران بسیار شلوغ شده و هتل‌هایش جا برای میزبانی از سینماگران ندارد.

در حوزه ورزش هم تکلیف لیگ‌های داخلی فرانسه روشن شده است اما سرنوشت توردوفرانس به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد دوچرخه‌سواری دنیا در هاله‌ای از ابهام است. این دوره که قرار بود روز ۲۷ ژوئن از شهر نیس آغاز شود، حالا دست‌کم یک ماه به تعویق می‌افتد و باید دید می‌توان آن را به میانه‌های تابستان منتقل کرد یا نه.

سازمان ورزشی آموری به عنوان برگزارکننده توردوفرانس تاریخ ۲۵ اوت (اوایل شهریور) را برای آغاز دوره ۱۰۷ این رویداد در نظر دارد و برای اینکه مشکل همزمان شدن با دوچرخه‌سواری دور اسپانیا پیش نیاید، بوئلتا آ اسپانیا به سپتامبر منتقل می‌شود. به این ترتیب جیرو دیتالیا (دور اسپانیا) هم در ماه اکتبر برگزار خواهد شد.

کد خبر 501198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha