سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱
۰ نفر

شهردار تهران امروز سه‌شنبه ۲۶ فروردین ماه پس از اهدای خون پیشنهاد کرد ساختمان سازمان انتقال خون به موزه تبدیل شود.

ساختمان قديمي سازمان انتقال خون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز ارتباطات شهرداری تهران، پیروز حناچی شهردار تهران در روزهای شیوع کرونا که سازمان انتقال خون با کمبود خون اهدایی روبرو است، ضمن اهدای خون پیشنهاد داد تا سازمان تاریخی این مجموعه به موزه تبدیل شود.

بر این اساس، قرار شد هماهنگی و مذاکرات ابتدایی آن بین شهرداری تهران و سازمان انتقال خون صورت گیرد.

اما ساختمان قدیمی سازمان انتقال خون تهران در خیابان وصال که با شماره ۵۶۲۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده، متعلق به علی اتحادیه بوده که با مشاوره‌ معماران فرانسوی ساخته شده است. این ساختمان در محدوده‌ سال‌های ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۰ محل سکونت قوام‌السلطنه بوده است. حدود ۳۰ سال پیش، توسط «سفارت شوروی» خرید و به‌عنوان انجمن فرهنگی ایران و شوروی فعال شد. پس از انقلاب، عمارت یادشده توسط بنیاد مستضعفان مصادره و سرانجام در سال ۱۳۶۴ توسط سازمان انتقال خون خریده شد و از آن به بعد به‌عنوان پایگاه منطقه‌ای - آموزشی انتقال خون تهران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین حناچی پیش از حضور در سازمان انتقال خون، بخشی از مسیر بلوار کشاورز را به منظور ادامه پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» با دوچرخه طی کرد. این پویش با هدف استفاده کمتر از خودروهای تک‌سرنشین شکل گرفته تا از این طریق شهروندان، دست کم در روزهای سه‌شنبه ‌جای استفاده از خودروی شخصی، گزینه‌های مفیدتری را برای انجام کارهای روزمره جایگزین کنند.

شهردار تهران هم بعد از پیوستن به این پویش، هر هفته با دوچرخه، مترو، تاکسی و موتورسیکلت در شرایط متفاوت جسمی خودش و هر گونه وضعیت جوی در محل کار و برنامه‌ها حضور پیدا کرده است.

کد خبر 501147
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha