یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۱
۰ نفر

همشهری‌‌آنلاین: رئیس بانک مرکزی در بازدید از مؤسسه صبا گفت: آثار هنری می‌تواند از این پس پشتوانه بانکها باشد.

طهماسب مظاهری، هنگام بازدید از نمایشگاه منتخب آثار هنری نگارخانه‌ها و گالریهای هنری سراسر ایران در این مجموعه با اشاره به اهمیت این اتفاق در شکوفایی اقتصاد هنر خاطرنشان کرد: آثار هنری از این پس می‌تواند به عنوان یکی از پشتوانه‌های قابل اتکا برای بانکهای کشور محسوب شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، وی در این بازدید با اشاره به اهمیت حضور آثار هنری در چرخه تولید و سود اقتصادی و بازده مالی تاکید کرد: آثار هنری می‌تواند پشتوانه بانکها باشد و از این پس به عنوان منابعی مطمئن وقابل اتکاء به آنها نگاه کرد.

وی خاطرنشان کرد: این مساله مهمی است که هنوز در کشور ما جا نیفتاده و بانکها از این فرصت ارزشمند استفاده کنند و به میدان حمایت از هنرمندان و استفاده از ظرفیتها و قابلیتهای هنر در عرصه شکوفایی و رونق اقتصادی وارد شوند.

اولین نمایشگاه آثار هنری منتخب نگارخانه‌ها و گالری‌های هنری کشور با مشارکت بیش از ‪ ۷۰‬نگارخانه هنری و با ارائه بیش از ‪ ۷۰۰‬اثر به انتخاب نگارخانه داران سراسر ایران از روز پنجشنبه ‪ ۵‬اردیبهشت ماه در نگارخانه های این مجموعه گشایش یافته است.

این نمایشگاه به شکل گردهمایی بی‌سابقه‌ای از متولیان هنر، در راستای حمایت از هنرمندان و رونق اقتصاد هنر برای نخستین بار در ایران و در سطحی گسترده برگزار می‌شود.

فرصت بازدید از این نمایشگاه تا ‪ ۱۳‬اردیبهشت ماه، همه روزه از ساعت ‪ ۱۰‬تا ‪ ۲۰‬برای علاقه مندان هنرهای تجسمی معاصر مهیا می‌باشد.

کد خبر 50113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز