نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی می‌گوید که مردم از موج دوم کرونا ترس دارند و خواستار ادامه سخت‌گیری‌ها درمورد کنترل بحران کرونا هستند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس درباره وضعیت استان گیلان و شهر رشت برای کنترل و مدیریت بحران کرونا  گفت: درحال حاضر براساس اخباری که ما روزانه دریافت می‌کنیم، بیماری کرونا در گیلان فروکش کرده است. البته از همان ابتدا آماری که ما به صورت میدانی و از طرف مردم دریافت می‌کردیم با آمارهای رسمی تفاوت داشتند و آمار مردمی بیشتر بود.

وی درباره کاهش محدودیت‌ها می‌گوید: مردم همچنان و کماکان درخواست دارند که سخت‌گیری‌ها از طرف حکومت پابرجا بماند و از بازگشایی‌ها راضی نیستند، زیرا ترس دارند. کادر درمان خسته است، امکانات بهداشتی و درمانی کم شده و همچنین سعه صدر مردم کاهش پیدا کرده، بنابراین به نظر می‌رسد که تاب‌آوری و مقاومت دربرابر موج دوم کرونا ممکن است پایین بیاید.

نماینده مردم رشت همچنین اضافه می‌کند: ما برای کنترل کرونا و درمان آن با مسائل زیرساختی در کشور روبه‌رو هستیم. اما از حق نگذریم، با وجود تحریم‌ها و کمبود امکانات، این بحران خیلی خوب مدیریت شد.

او درباره اجازه عبور و مرور بین‌شهری توضیح می‌دهد: از آنجایی که الان فصل کشاورزی است و در استان گیلان، الزاما همه روی زمین خودشان کشاورزی نمی‌کنند؛ بسیاری از کشاورزان روزانه از محل زندگی خود برای کشاورزی به شهرهای دیگر می‌روند. بنابراین برداشتن محدودیت تردد بین شهری، نگرانی ما را در این خصوص رفع کرد. اما احتمالا بعد از پایان مدارس و دانشگاه ها، سفرها آغاز شود.

این نماینده مجلس در ادامه تاکید می‌کند: ما وقتی دستوری می‌دهیم باید برای آن ضمانت اجرایی قائل باشیم. وقتی فردی که گفته می‌شود شغلش جزو مشاغل بی‌خطر است، کار نمی‌کند باید خسارت او را بپردازیم. چطور خسارت وارد شده به او تامین می‌شود؟ مثلا به مردم گفته می‌شود در خانه بنشینید، خب مردم چطور معاش خود را تامین کنند؟ این درحالی است که بسیاری از کشورها مبلغ مناسبی را برای هر فرد مقرر کرده اند.

کد خبر 501112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha