سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۰ نفر

رئیس پلیس فتا گلستان گفت: شهروندان، برنامه‌های بانکی مورد نیاز خود را از منابع معتبر دریافت کنند و با انتخاب رمزهای عبور پیچیده، مجرمان سایبری را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود ناکام بگذارند.

پلیس فتا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، سرهنگ ابراهیم پرسا به شهروندان توصیه کرد: با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمزهای یکبارمصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمزساز، به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدینوسیله با دسترسی به اطلاعات شهروندان نسبت به خالی کردن حساب افراد اقدام کنند.

این مقام انتظامی گفت: هدف از ساخت اپلیکیشن‌های جعلی، سرقت اطلاعات کاربران و گذرواژه‌های آنان است.

وی افزود: افراد سودجو با شیوه‌های مختلف و تبلیغات گسترده در شبکه‌های مجازی، اپلیکیشن جعلی خود را به کاربران معرفی کرده و در نظر دارند هموطنان را نسبت به فعال‌سازی و نصب این برنامه‌ها ترغیب کنند.

سرهنگ پرسا گفت: لازم است کاربران برای فعالسازی رمز یکبارمصرف، با مراجعه به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یکبارمصرف را دریافت کرده و در صورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه و از واگذاری گوشی تلفن همراه به سایر افراد خودداری کنند.

وی تاکید کرد: برای دریافت رمز یکبارمصرف، نیازی به پرداخت وجه یا ثبت‌نام در هیچ سایتی نیست.

سرهنگ پرسا از هموطنان خواست: به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌ها از خطوط شخصی اعتنا نکرده و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند. یا با کارشناسان پلیس فتا استان گلستان با شماره‌های ۲۱۸۲۲۹۴۳ و ۲۱۸۲۲۹۷۲ تمـاس بگیرند تا پیگـیری‌های لازم انجام شود.

کد خبر 501028
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha