آمار فروش آنلاین فیلم «خروج» با وجود لو رفتن نسخه قاچاقِ آن حاکی از درآمد ۴۰۷ میلیون تومانی در یک روز اکران است. سازمان اوج که تهیه کننده این فیلم است معتقد است سود کرده است.

پوستر فيلم سينمايي خروج

به گزارش همشهری آنلاین، پس از گذشت ۲۴ ساعت از اکران آنلاین «خروج»، تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، ۲ سایت فیلیمو و نماوا، در گزارشی مشترک، از نخستین آمار فروش بلیت این فیلم خبر دادند. بر اساس این گزارش، ۳۳ هزار و ۹۹۵ بلیت در ۲۴ ساعت ابتدایی اکران آنلاین «خروج» در این ۲ سامانه اینترنتی به فروش رفته است که درآمدی بیش از  ۴۰۷ میلیون تومان را به همراه داشته است.

طبق معیارهای سنجش تعداد تماشاگر در شبکه خانگی، یعنی در نظر گرفتن حداقل ۲/۵ تماشاگر به ازای یک بلیت، دسترسی ۶ ساعته به محتوا و امکان تماشای خانوادگی، مجموع تعداد تماشاگران فیلم خروج  حداقل ۸۵ هزار نفر برآورد می‌شود. این آمار تنها از آغاز بلیت فروشی سینمای آنلاین فیلم «خروج» از ۲۴ فروردین به ثبت رسیده است.

  • ۹ میلیارد تومان هزینه، امید به ۴ میلیارد تومان فروش

در همین رابطه محمد ذوقی، مدیر روابط عمومی سازمان اوج در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «پشت صحنه» درباره منطق اقتصادی اکران اینترنتی «خروج» حاتمی‌کیا گفت: هزینه تولید این فیلم ۹ میلیارد تومان شده است. فرض کنید الان کرونایی نبود و ما قرار بود در سینما فیلم را اکران کنیم، نهایت با حدود ۱۲ میلیارد می‌فروختیم. از این رقم یک سوم آن سهم فیلمساز می‌شود؛ یعنی حدود ۴ میلیارد نصیب فیلمساز می‌شود.

وی ادامه داد: طبیعتا وقتی ما دچار کرونا شدیم و سینماها باز شوند؛ این رقم کمتر می‌شود؛ چون ما چند ماه را از دست دادیم و زمان اکران فیلم‌ها نیز فشرده تر می‌شود. یعنی اگه بدون کرونا ۷هفته می‌توانستیم روی پرده باشیم، با کرونا ۵هفته روی پرده سینما هستیم.

مدیر روابط عمومی موسسه اوج در پاسخ به سوال مجری برنامه در مورد اینکه با توجه به اینکه مساله قاچاق فیلم بدیهی بود، با چه منطقی فیلم را در اینترنت اکران کردید»، تاکید کرد: ما می‌دانستیم فیلم قاچاق می‌شود و آمادگی آن را داشتیم و از این اتفاق تعجب نکردیم. اما در اکران اینترنتی حداقل ۷۰درصد فروش در vod ها به فیلمساز می‌رسد. یعنی اگر ۵۰۰ هزار نفر این فیلم را با قیمت بلیت ۱۲ هزار تومانی ببینند، بیش از ۴میلیارد تومن نصیب ما می‌شود.

ذوقی ادامه داد: حتی اگر فروش آن‌چنانی هم نداشته باشیم باز هم به موفقیت رسیده‌ایم؛ چون ما ۲ اتفاق مهم را رقم زدیم. یکی اینکه مسئولیت اجتماعی در ایام کرونا احساس می‌کردیم و باید انجامش می‌دادیم. دوم اینکه یک اتفاق جدیدی که در دنیا رایج است را در ایران خلق کردیم. این مسیر هندسه توزیع سینمای ایران را به نفع مردم و فیلمساز تغییر می‌دهد.

کد خبر 500981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار