برداشتن محدودیت‌ها و فعالیت مجدد مشاغل کم‌خطر در چارچوب طرح فاصله‌گذاری هوشمند این نگرانی را به وجود آورده که با آغاز به کار اصناف، شهروندان ویروس کرونا را جدی نگیرند و خیابان‌ها، بانک‌ها و مراکز خرید و اصناف مجاز به فعالیت، دوباره محل تردد پرازدحام مردم باشد. این موضوع آمار مبتلایان به کرونا در برخی استان‌ها را افزایش می‌دهد.

شلوغی خیابان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به شرایط کنونی استان ایلام و خطر افزایش این بیماری، بیشترین میزان ابتلا به کرونا در استان را به ترتیب شهرستان‌های ایلام، ایوان و مهران عنوان کرد و افزود: در حوزه جنوبی استان به‌خصوص شهر ایوان نیز آمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است که نیاز به برنامه‌ریزی و به‌کارگیری اقدامات پیشگیرانه بیشتر در این مناطق وجود دارد.

دکتر محمد کریمیان یکی از دلایل شیوع این بیماری در شهرستان ایوان را مسافرت برخی شهروندان این شهرستان به استان قم در تعطیلات عید اعلام کرد و افزود: در آمارهای اولیه که از شهرستان ایوان منتشر شد مشخص شد که شهروندانی هم از استان قم به عنوان میهمان به این شهرستان سفر داشتند.

وی یکی دیگر از دلایل فوت مبتلایان به  بیماری کرونا در شهرستان ایوان را مراجعه نکردن بموقع به مراکز درمانی دانست و اظهار کرد: متأسفانه برخی مبتلایان تا مراحل پایانی بیماری به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمی‌کنند. در این راستا، جلسات آموزشی و مکاتباتی با پزشکان در این شهرستان داشتیم تا این گونه مسائل دوباره تکرار نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام کمبود ماسک n95 را یکی از مشکلات کادر درمانی این استان بیان کرد و گفت: تقریباً همه پرسنل در هر فضایی که هستند درخواست این نوع ماسک را از ما می‌کنند، هرچند تهیه این نوع ماسک بسیار سخت است.

دکتر کریمیان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را یکی از راه‌های پیشگیری از بیماری کرونا در استان ایلام عنوان کرد و گفت: در حال حاضر اماکن پرتردد از جمله بازارها و اصناف همچنان در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری باید غیرفعال باشند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا و پرهیز از تجمعات و کاهش صبر و حوصله مردم را از مهم‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به این بیماری دانست و تصریح کرد: مردم فکر می‌کنند که اگر بار بیماری کمتر شده، این بیماری از بین رفته و همین امر باعث شده که عده‌ای بدون ترس وارد اجتماع شوند و در معرض ابتلا قرار گیرند. در ایلام مشکلات و چالش‌هایی در مورد تجمعات در تفرجگاه‌ها و اماکن وجود دارد. مثلاً در بام ایلام شاهد تجمع مردم بودیم. اگر در این تجمعات فردی مبتلا به کرونا باشد، به‌راحتی باعث انتقال آن به دیگران می‌شود و تلاش‌های دوماهه ما هم برای کنترل بیماری بی‌حاصل می‌شود.

کد خبر 500969

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha