بسیاری از افراد در شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که زودتر از گذشته احساس خستگی و کسالت می‌کنند. این در حالی است که با توجه به قرنطینه خانگی کار زیادی انجام نمی‌دهند و در نتیجه انتظار ندارند که به این سرعت احساس خستگی کنند.

خواب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از انتخاب، جالب است بدانید که احساس خستگی که شما تجربه می‌کنید به احتمال زیاد مربوط به بار ذهنی مرتبط با COVID-۱۹ است. خستگی می‌تواند هم دلایل جسمی و هم غیرجسمی داشته باشد. بعد از اتمام ۵ کیلومتر دویدن، مستحق استراحت هستیم این دقیقا درباره ساعت‌ها استرس و نگرانی ناشی از ویروس کرونا نیز صدق می‌کند.

تحقیقات همچنین نشان داده است که خستگی ناشی از حالات روانی مانند استرس و اضطراب در شرایط فعلی، حتی می‌تواند ناشی از یکنواخت بودن اوضاع باشد؛ بنابراین چگونه می‌توانیم انرژی خود را پس بگیریم؟

درست همانطور که ما تغییرات اساسی در زندگی را تجربه می‌کنیم، قرنطینه ناشی از کرونا نیز یک تغییر بزرگ در زندگی ما است. درست مثل زمانی که یک دانشجو برای نخستین بار وارد دانشگاه می‌شود یا یک فرد به کشوری جدید مهاجرت می‌کند، دوران کرونا نیز به زمان سازگاری نیاز دارد.

هفته اول سازگاری مستلزم فاصله گرفتن از روش‌های قبلی زندگی و کار و ایجاد تعامل جدید است. این‌ها معمولاً تا روز چهارم یا پنجم حاصل می‌شوند، پس از آن زندگی ما با روال جدید سازگار می‌شود. ممکن است افراد در چند هفته اول قرنطینه احساس ضعف کرده و حتی گریه کنند. این یک مرحله سازگاری عادی است و نیازی نیست بیش از حد نگران باشید، اما اطمینان داشته باشید که این مرحله برای بیشتر افراد می‌گذرد و هفته آینده احساس بهتری خواهید داشت.‌

می‌توانید در یک دفترچه یادداشت روند تغییرات روانی خود را یادداشت کنید تا بهتر درک کنید چه شرایطی دارید. سازگاری کامل با روش جدید زندگی پس از حدود سه ماه اتفاق می‌افتد. با این حال، یک دوره وجود دارد که باید از آن آگاه باشیم که می‌تواند حدود سه هفته پس از شروع رخ دهد، وقتی ممکن است فرد ناگهان تسلیم یک دوره مالیخولیایی و از دست دادن روحیه شود. نگرانی در این مورد ممکن است این باشد که وضعیت قرنطینه فعلی دائمی می‌شود. اما هنگامی که این مرحله گذشت، این احساس ناامیدی نیز به پایان می‌رسد.

افزون بر این‌ها بهتر است هر چه سریع‌تر برای خود یک روال مشخص کاری تعیین کنید و در خانه بیکار و مضطرب نمانید. در سال ۱۹۱۵، هنگامی که کشتی ارنست شکلتون در یخ‌های قطب جنوب به دام افتاد، او کارهای روزمره سختی را به خدمه خود تحمیل کرد. او از شرایط کشتی قبلی اعزامی، RV Belgica، که در زمستان در یخ قطب جنوب در سال ۱۸۹۸ به دام افتاده بود، آگاه بود. کاپیتان در آن دوران هیچ روال خاصی را برقرار نکرد و در نتیجه خدمه از روحیه پایین رنج می‌بردند و با از دست دادن روحیه به سرعت جان باختند.

شکلتون اصرار داشت زمان دقیق وعده‌های غذایی را مشخص کند و به همه سفارش کرد که بعد از شام افسران جمع شوند تا یک دوره اجباری جامعه پذیری داشته باشند. این فعالیت‌های برنامه ریزی شده مانع از یکنواختی اجتماعی می‌شوند که می‌تواند هنگامی اتفاق بیفتد که گروه کوچکی از مردم برای دوره‌های زمانی مشخصی در محاصره باشند. شما نیز می‌توانید از همین درس استفاده کنید و برای خود برنامه ریزی داشته باشید.

یکی دیگر از دلایل غیر جسمی خستگی، اضطراب است. این بیماری همه گیر باعث سردرگمی و عدم اطمینان افراد شده است و به بعضی از آن‌ها احساس ترس و وحشت می‌دهد. تمام این احساسات می‌تواند منجر به کیفیت پایین خواب شود، که به نوبه خود می‌تواند باعث خستگی و اضطراب افراد شود.

برای شکستن این چرخه، ورزش یک ابزار مفید است. پیاده روی یا حضور در یک کلاس ورزشی آنلاین می‌تواند احساس خستگی جسمی را به وجود آورد، اما در دراز مدت باعث افزایش افزایش کیفیت خواب و روحیه بخشی به شما می‌شود. برنامه ریزی برای آینده و تعیین اهداف مهم و ضروری است.

کد خبر 500846

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha