مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران از ابتلای ۴۹ نفر و فوت دو نفر از پرسنل این شرکت بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ خبر داد.

محمود ترفع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمود ترفع درباره وضعیت تراکم جمعیت در خطوط اتوبوسرانی پایتخت پس از آغاز فعالیت دو سوم کارمندان از شنبه هفته جاری، گفت: تعداد زیادی از خطوط اتوبوسرانی تهران هنوز مطابق با روزهای عادی مسافر ندارند اما خطوط تندرو در این ایام حجم زیادی از مسافر را جابجا می‌کند و تراکم در این خطوط زیاد است. به شکلی که در خط یک و ۷ تندرو تعداد زیادی مسافر در این روزها جابجا شده که برای تحقق فاصله‌گذاری اجتماعی از خط ۴ که بیشتر مسیر بزرگراهی را طی می‌کند و با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها مسافر کمتری دارد برای خطوط پر مسافری همچون خط یک و ۷ کمک گرفته شد.

وی ادامه داد: البته در برخی اوقات شهروندان نیز رعایت نمی‌کند به شکلی که مثلا در ایستگاه چهار راه  ولیعصر که خطوط مترو و تندرو با یکدیگر تلاقی دارند و جزو ایستگاه‌های پر مسافر است شهروندان رعایت نمی‌کنند. اتوبوس‌های خالی به حد کافی بین مسیر پیش‌بینی کردیم اما گاهی مردم برای سریع‌تر رسیدن حاضر به رعایت فاصله اجتماعی نیستند و سوار اتوبوس پر می‌شوند. حتی گاهی دو اتوبوس به صورت هم زمان به ایستگاه می‌رسد ولی شهروندان همان اتوبوس اول که شلوغ است را سوار می‌شوند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری تهران تصریح کرد: از شنبه هفته آینده با توجه به این که وضعیت به حالت عادی و قبل از اسفند ماه برمی‌گردد هر چقدر علامت‌گذاری‌ها هم انجام شود رعایت آنها با توجه به تعداد ناوگان و تراکم مسافر شاید امکان‌پذیر نباشد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کنده شدن علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های خطوط تندرو اشاره کرد و افزود: بسیاری از علامت‌های فاصله گذاری اجتماعی در پایان شیفت کاری نبودند البته نمی‌گویم این علایم به عمد کنده شده است.

وی در خصوص آمار جابجایی مسافر در خطوط اتوبوسرانی در شرایط کنونی گفت: در مواقع عادی بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تا دو میلیون نفر جابجایی در خطوط اتوبوسرانی داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به کمتر از ۳۰۰ هزار نفر رسیده است. 

ترفع در خصوص تامین ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جدید برای ناوگان اتوبوسرانی تهران که امروز دوشنبه از سوی استاندار تهران اعلام شد نیز گفت: ۱۰ سال است که خواهش و تمنا از دوستان دولت داریم که اتوبوس‌های تهران فرسوده است و سه هزار دستگاه اتوبوس در این شهر کمبود  داریم به این ترتیب برای شرایط غیرکرونایی حدود ۹ هزار دستگاه اتوبوس در تهران نیاز داریم. هنگامی که رئیس جمهور موضوع کمک برای خرید اتوبوس‌های جدید را مطرح کردند بلافاصله این موضوع را پیگیری کردم اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که کارخانه‌های تولید اتوبوس در داخل و خارج کشور تنها بر اساس سفارش مشتری تولید خود را انجام می‌دهند لذا این که ۵۰۰ اتوبوس آماده وجود داشته باشد که ما خریداری کنیم تنها بر اساس انعقاد قرارداد و برای ماه‌های آتی امکان‌پذیر است.

کد خبر 500754
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha