مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
۰ نفر

بخشدار مرکزی شهرستان دامغان گفت: بارندگی شدید و تگرگ به اراضی کشاورزی پنج روستای شرقی دامغان خسارت زد.

تگرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  ابوالحسن ایمانی دوشنبه ۲۵ فروردین با بیان این که میزان خسارت وارد شده در دست بررسی است، افزود: در پی بارش شدید باران و تگرگ، تعدادی از اراضی کشاورزی و باغ‌ها به ویژه باغ‌های پسته در این بخش دچار خسارت شد.

وی اظهار داشت: مومن آباد، کلاته ملا، قادرآباد، حداده و نعیم آباد، پنج روستای شرقی شهر دامغان هستند که دچار خسارت شده‌اند و میزان خسارت توسط کارشناسان در دست بررسی است.  

ایمانی ادامه داد: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی از وقوع تندباد، بارش باران و احتمال جاری شدن سیلاب، تمهیدات لازم برای آگاهی بخشی به افرادی که در مسیر سیلاب قرار داشتند انجام و هشدارهای لازم داده شد.  

بخشدار مرکزی شهرستان دامغان اضافه کرد: باتوجه به شدت بارش باران، سیلاب در بسیاری از مسیرهای رودخانه‌ ای جاری شد اما با توجه به هدایت مسیر در رودخانه‌ها، هیچ‌گونه خسارتی به منازل مسکونی و محورهای مواصلاتی وارد نشده است.  

طبق اعلام هواشناسی استان سمنان، سامانه بارشی تا امروز در استان فعال است که با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و اشباع زمین در برخی نقاط موجب جاری شدن روان‌آب و آبگرفتگی برخی خیابان‌ها می‌شود.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

بخش مرکزی دامغان با ۲۳ هزار نفر جمعیت، بیشترین جمعیت بخش های استان سمنان را دارد که از این تعداد ۱۲هزار و ۵۰۰نفر جمعیت روستایی و ۱۰هزار و ۲۵۰نفر جمعیت شهری است.

کد خبر 500656

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha