مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های اخیر، ۲۴۱ نفر گرفتار سیلاب در استان توسط ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: عمده سیلاب‌ها در روز ۲۴ فروردین مربوط به شهرستان‌های فردوس، زیرکوه، قاینات، طبس، سربیشه، درمیان و بشرویه بود.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲ خودرو که به هشدارها توجه نکرده بودند در سیلاب گرفتار شدند که بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی وارد عمل شدند و سرنشینان را به سلامت امدادرسانی کردند.

میرجلیلی اظهار کرد: علاوه بر بارندگی رگباری در این مدت شاهد بارش تگرگ بودیم که خسارت‌هایی به مزارع، باغ‌ها و دام روستاییان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که چهار محور مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر عبور رودخانه‌های فصلی مسدود شد، بیان کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

میرجلیلی از چند موج بارشی جدید تا پایان هفته پایانی فروردین ۹۹ خبر داد و افزود: تیم‌های امدادی و عملیاتی تا صبح شنبه  ۳۰ فروردین  در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

وی در ادامه با توجه به شدت بارش‌های رگباری در این مدت توصیه کرد: مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند.

سامانه بارشی جدید از روز جمعه ۲۲ فروردین وارد خراسان جنوبی شد و در ۲۴ ساعت گذشته شدت گرفت.

بارندگی تا سه‌شنبه ۲۶ فروردین ادامه دارد و ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در این استان آماده باش هستند.

کد خبر 500636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha