مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شدت بارندگی‌های اخیر، ۲۴۱ نفر گرفتار سیلاب در استان توسط ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی امدادرسانی شدند.

سیلاب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سیدابوالحسن میرجلیلی افزود: عمده سیلاب‌ها در روز ۲۴ فروردین مربوط به شهرستان‌های فردوس، زیرکوه، قاینات، طبس، سربیشه، درمیان و بشرویه بود.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۲ خودرو که به هشدارها توجه نکرده بودند در سیلاب گرفتار شدند که بلافاصله نیروهای امدادی و عملیاتی وارد عمل شدند و سرنشینان را به سلامت امدادرسانی کردند.

میرجلیلی اظهار کرد: علاوه بر بارندگی رگباری در این مدت شاهد بارش تگرگ بودیم که خسارت‌هایی به مزارع، باغ‌ها و دام روستاییان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که چهار محور مواصلاتی استان در ۲۴ ساعت گذشته بر اثر عبور رودخانه‌های فصلی مسدود شد، بیان کرد: در حال حاضر تمام محورهای مواصلاتی استان باز است و مشکلی برای تردد وجود ندارد.

میرجلیلی از چند موج بارشی جدید تا پایان هفته پایانی فروردین ۹۹ خبر داد و افزود: تیم‌های امدادی و عملیاتی تا صبح شنبه  ۳۰ فروردین  در حالت آماده باش کامل خواهند بود.

وی در ادامه با توجه به شدت بارش‌های رگباری در این مدت توصیه کرد: مردم از سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و در مسیل رودخانه‌ها قرار نگیرند.

سامانه بارشی جدید از روز جمعه ۲۲ فروردین وارد خراسان جنوبی شد و در ۲۴ ساعت گذشته شدت گرفت.

بارندگی تا سه‌شنبه ۲۶ فروردین ادامه دارد و ۱۰۹ تیم امدادی و عملیاتی در این استان آماده باش هستند.

کد خبر 500636

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خراسان جنوبی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha