معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این استان تاکنون هیچ موردی از ملخ‌های صحرایی مخرب دیده نشده است، گفت: ملخ‌های دیده شده در مرز ماهیرود ملخ‌های بومی هستند که آسیب‌زا نبوده و با بارندگی زیاد می‌شوند.

هجوم ملخ‌ها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  محمد اکبری اظهار کرد: صبح امروز یکشنبه ۲۴ فروردین فیلمی از هجوم ملخ‌ها در مرز ماهیرود سربیشه در فضای مجازی منتشر شد.

وی افزود: ملخ‌های مشاهده شده در مرز ماهیرود، ملخ‌های مراکشی و بومی منطقه هستند که تعداد آن‌ها با افزایش بارندگی افزایش می‌یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ملخ‌هایی که به مزارع کشاورزی آسیب می‌زنند، ملخ‌های صحرایی هستند که منشا آن‌ها از منطقه حاشیه خلیج فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

اکبری ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی اقدامات پدافندی خوبی در راستای مبارزه با این ملخ‌ها انجام داده و از آبان ماه سال ۹۸ مراحل دیده بانی و مبارزه را در سطح ۱۴۰۰ هکتار آغاز کرده است.

وی با اشاره به گرفتن کمک از منابع طبیعی برای گزارش موارد دیده شده، بیان کرد: تاکنون گزارشی از هجوم ملخ‌های صحرایی به استان وجود نداشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: اکیپ‌های شبکه مراقبت در ۱۱ شهرستان استان فعال هستند که کار پایش را انجام می‌دهند و تاکنون ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع پایش شده است.

اکبری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با معاونت امور عمرانی، مدیریت بحران استانداری و فرمانداران شهرستان‌ها، اضافه کرد: اقدامات کنترلی به نحو مطلوب در حال انجام است.

کد خبر 500393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha