انتظار می رود میزان فروش خودروسازان آمریکایی نظیر جنرال موتورز و فورد تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ۲۰ درصد کاهش پیدا کند.

خودرو هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، در سال ۲۰۰۹ میلادی بود که بازار فروش خودرو در چین از ایالات متحده آمریکا سبقت و پیشی گرفت و تبدیل به نخستین بازار بزرگ و مهم خودرو در جهان شد. در سال ۲۰۱۷ نیز این فاصله به بیشترین حد خود رسید به گونه ای که میزان فروش خودرو در بازار چین ۲۷.۲ میلیون دستگاه گزارش شد در حالی که در ایالات متحده آمریکا تنها ۱۷ میلیون دستگاه به فروش رسید و تقریباً این فاصله تا سال گذشته ادامه پیدا کرد.

بر اساس گزارش وب سایت ۲۴۷ وال استریت، در سال ۲۰۱۹ میلادی میزان فروش خودرو در چین به ۲۱.۴ میلیون دستگاه کاهش پیدا کرد که برای خودروسازان آمریکایی همچون جنرال موتورز و فورد ، خبر بسیار ناامیدکننده و ناخوشایندی بود چراکه آنها پس از ایالات متحده چشم امیدشان را به بازار پر رونق چین دوخته بودند.

با آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی و شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا و همه‌گیری آن در کشورهای مختلف جهان علی الخصوص چین و ایالات متحده آمریکا ، به ناامیدی شرکت های جنرال موتورز و فورد افزوده شد چراکه آنها دیگر نمی توانستند به افزایش فروش خود در بازارهای مذکور که هم اکنون در رکود بی سابقه و شدیدی به سر می برند، دل ببندند و امیدوار باشند.

این در حالیست که دو شرکت جنرال موتورز و فورد در سال ۲۰۱۹ نیز با کاهش میزان فروش در بازار چین مواجه شده و به ترتیب کاهشی ۱۵ درصدی و ۲۶.۱ درصدی را در سال گذشته تجربه کرده بودند.

از طرفی دیگر به عقیده بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در بازار خودرو انتظار می‌رود میزان فروش آنها در وطن خود، ایالات متحده آمریکا، نیز تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش شمار جانباختگان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان ۲۰ درصد کاهش یابد و این بدان معناست که این دو خودروساز دو بازار مهم پر اهمیت خود را در سال جاری میلادی از دست داده‌اند و این در نهایت منجر به سقوط شدید میزان فروش و درآمدزایی و سودآوری آنها خواهد شد.

کد خبر 500348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha