مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ضمن اعلام ابتلای موارد معدود به بیماری کرونا در بین آتش‌نشانان، از بهبودی همه مبتلایان خبر داد.

ضدعفونی شهر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره روند ضدعفونی معابر تهران، گفت: ضدعفونی معابر شهری با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا انجام شد. شهردار تهران نیز به سازمان آتش‌نشانی این موضوع را ابلاغ کرد و ما کارمان را شروع کردیم. 

وی با بیان اینکه هر روز ضدعفونی معابر شهر تهران توسعه پیدا کرده است، ادامه داد: این اقدام با تجهیزات فردی توسط آتش‌نشانان نیز انجام می‌شود و در حال حاضر تعداد این تجهیزات نزدیک به 150 دستگاه است و با تجهیزات و خودروهای سنگین که شامل 7 دستگاه است، نیز کار ضدعفونی انجام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: تقریبا هر روز با استفاده از خودروهای سنگین ده‌ها کیلومتر از معابر شهر تهران ضدعفونی می‌شود. همچنین با استفاده از تجهیزات انفرادی در نقاطی که تعیین شده است، مانند پایانه‌های تاکسی، اتوبوس، خطوط بی آر تی و اطراف بیمارستان‌ها ضدعفونی صورت می‌گیرد.

داوری با بیان اینکه ضدعفونی داخل بیمارستان‌ها با خود بیمارستان‌ها است، چراکه پروتکل‌های خاص خود را دارند، خاطرنشان کرد: پیش از اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی پاساژها و بازار تهران در دو مرحله ضدعفونی شده‌اند. ضدعفونی معابر و مکان‌های عمومی شهر تهران همچنان با همان جدیت ادامه دارد تا زمانی که اعلام شود، دیگر الزامی به ضدعفونی معابر نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منازل هم توسط آتش‌نشانی ضدعفونی می‌شود؟ گفت: ما در خصوص ضدعفونی کردن منازل دستورالعملی نداریم. مردم نیز می‌توانند در خانه‌هایشان با استفاده از همان موادی که گفته شده منازل را ضدعفونی کنند و با ترکیب یک درصد سفید کننده می‌توانند سطوح پرتماس منزل را ضدعفونی کنند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی درباره تمهیدات آتش‌نشانی برای جلوگیری از ابتلای آتش‌نشانان به بیماری کرونا، گفت: پروتکل‌های که از سوی وزارت بهداشت و شهرداری تهران صادر شده است به همه ایستگاه‌های آتش‌نشانی ابلاغ شده و به همه آتش‌نشانان گفته شده است که چه شرایطی را باید رعایت کنند، چراکه آتش‌نشانان در ایستگاه‌ها هم زندگی جمعی دارند؛ از همین رو پروتکل‌های لازم به آنها ابلاغ شده است و موادی که برای ضدعفونی کردن دست در محل حوادث لازم بود، تهیه شده و در اختیار آتش‌نشانان قرار داده شده است. 

داوری با بیان اینکه اوایل در خصوص تهیه ماسک محدودیت‌هایی وجود داشت، تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد و ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش تهیه و در اختیار آتش‌نشانان قرار داده شده است. مواردی از ابتلا در بین آتش‌نشانان نیز گزارش شده است و این افراد علائم بیماری را داشتند و در منزل قرنطینه شده‌اند، البته در یکی دو مورد نیز به بیمارستان منتقل شده‌اند که خوشبختانه همه این موارد یا بهبود پیدا کرده‌اند و یا رو به بهبود هستند. خوشبختانه میانگین سنی سازمان جوان است و مقاومت‌شان در برابر بیماری خوب بوده‌ و موارد معدودی که گزارش شده بود به خیر گذشت. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در ضدعفونی کردن شهر از افراد داوطلب نیز استفاده شده است، یادآور شد: افراد داوطلب و گروه‌های جهادی برای ضدعفونی کردن معابر به صورت خودجوش اقدام کرده‌اند، اما ما از نیروهای داوطلب‌مان برای این موضوع استفاده نکرده‌ایم.

کد خبر 500238
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha