مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری از حمله خرس قهوه‌ای به چوپان ۲۷ ساله اهل شهرستان اردل خبر داد و گفت: این حمله باعث زخمی شدن چوپان اردلی شد.  

حمله خرس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی استان چهارمحال و بختیاری، محسن ابراهیمی افزود: این حادثه در کوه‌های زرده لیمه شهرستان اردل رخ داد، که شخص همراه فرد آسیب‌دیده این حادثه را به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع داد.  

وی اظهار داشت: با توجه به سخت‌گذر بودن مسیر، پس از هماهنگی با جمعیت هلال‌احمر، درخواست اعزام بالگرد به محل حادثه شد که با توجه به شرایط نامساعد جوی، این پرواز صورت نگرفت و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس پایگاه دیناران با یک دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.  

وی گفت: تکنسین‌های اورژانس پس از طی کردن مسیر با چند ساعت پیاده‌روی، مصدوم و همراهان وی را به آمبولانس منتقل و اقدامات درمانی و ثابت‌سازی بر روی مصدوم را انجام دادند و سپس مصدوم را به بیمارستان امام رضا(ع) اردل منتقل کردند. 

ابراهیمی افزود: اقدامات اولیه شامل شست و شو، تزریق واکسن و ایمونوگلوبین ضدهاری بر روی بیمار انجام شد.  

ابراهیمی در ادامه از نجات جان جوان چوپان ۲۱ ساله اهل شهرستان لردگان که در اثر صاعقه دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود، خبر داد و گفت: این حادثه عصر روز شنبه بر اثر برخورد صاعقه به کنار این جوان رخ داد.  

وی گفت: پس از تماس همراهان بیمار با مرکز پیام اورژانس، بلافاصله تیم فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و پس از رسیدن به محل حادثه و بررسی وضعیت این جوان، اقدامات درمانی اولیه برای او انجام و برای تکمیل اقدامات درمانی به سرعت به بیمارستان شهدای لردگان منتقل شد.  

شهرستان اردل در ۹۰ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد، این منطقه دارای مناطق جنگلی و منابع طبیعی است.  

کد خبر 500194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha