معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز و سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز از اجرای گام دوم طرح فاصله‌گذاری هوشمند خبر داد و گفت: شروع به کار اصناف مشروط به ثبت‌نام، اخذ تعهد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی اصناف و بازاریان است.

اصناف تعطیل کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، نورمحمد فردی افزود: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونا استان البرز مقرر شد صنوف کم‌خطر و کمریسک شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان غیر از کرج و فردیس با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی پس از ثبت‌نام در سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir از امروز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

وی اظهارکرد: در خصوص شهرستان‌های کرج و فردیس علاوه بر مراکز تأمین مایحتاج عمومی مردم، خدمات منازل خانگی، خدمات خودرو، رستوران‌های بیرون بر غذا، تأسیسات و فروشگاه‌های لوازم کشاورزی، قطعات یدکی خودرو، ایمنی و آتش‌نشانی، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و سنگین و ظروف یک‌بارمصرف با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونا در استان البرز افزود: شرایط فعالیت این صنوف ثبت‌نام در سامانه markazsalamat.behdasht.gov.ir و رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی است.

وی در مورد سایر صنوف شهرستان‌های کرج و فردیس اضافه کرد: کارگروهی با محوریت معاون امور اقتصادی استانداری، اتاق اصناف وادارات ذی‌ربط تشکیل تا به قید فوریت از امروز ۲۳ فروردین‌ماه اولویت‌ها را به‌صورت پلکانی و تدریجی مشخص و ابلاغ کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز افزود: با توجه به اهمیت موضوع به‌صورت مستمر بازرسی بهداشت محیط و دانشگاه علوم‌پزشکی با مشارکت نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، بازرسان صمت و اتحادیه‌ها به محل واحدهای صنفی مراجعه و در صورت ثبت‌نام نکردن در سایت ابلاغی وزارت بهداشت و درمان محل کار آن‌ها متوقف و تعطیل خواهد شد.

 فردی گفت: فعالیت‌های صنفی که از بدو شروع بحران بیماری کرونا به دلیل شرایط محیطی و تجمع جمعیت درآن‌ واحدها و فعالیت‌های پرخطر اعلام و تعطیل‌ شده‌اند تا اعلام عادی شدن شرایط از طرف وزارت بهداشت کماکان تعطیل خواهند بود.

 وی بیان کرد: برابر مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا از امروز ۲۳ فروردین کلیه ادارات با حضور دوسوم کارکنان فعالیت خود را از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ انجام خواهند داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: از مدیریت و تدبیر دکتر شهبازی استاندار، اعضای شورای تأمین و همه مدیران مرتبط به‌ویژه دانشگاه علوم‌پزشکی و پزشکان و پرستاران و مهم‌تر از همه از همراهی خوب مردم فهیم و بافرهنگ البرز و اصناف و بازاریان که در اجرای طرح همراهی کرده‌اند، قدردانی کنم.

کد خبر 499799

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha