استاندار هرمزگان با حضور در بندر شهید رجایی بندرعباس، از روند تخلیه و بارگیری و حمل‌ونقل سریع کالا از طریق ریل در این بندر بازدید کرد.

بازدید استاندار هرکزگان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، فریدون همتی صبح پنج‌شنبه ۲۱ فروردین‌ پس‌ازاین بازدید با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس‌جمهوری مبنی بر توسعه حمل‌ونقل کالا از طریق ریل، عنوان کرد: با تلاش خوب سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت راه‌آهن و گمرک در مجموعه بندر شهید رجایی بندرعباس، روند تخلیه و بارگیری کالاها به‌ویژه کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی به شکل مناسب در حال انجام است.

وی ادامه داد: استفاده از ریل و قطارهای باری برای انتقال کالا در بندر شهید رجایی توسعه‌یافته و با ایجاد زیرساخت مناسب و اتصال ریل تا محل پهلوگیری کشتی‌ها، کالاها به شکل مستقیم از کشتی وارد واگن‌های قطارهای باری می‌شوند.

استاندار هرمزگان افزود: این کار موجب تسریع در حمل‌ونقل کالا و بهینه کردن عملیات تخلیه و بارگیری و تحولی جدید در این عرصه شده و به شکل مستقیم واگن‌های باری کالاها را از کشتی‌ها به مناطق مختلف حمل و توزیع می‌کنند.

همتی تصریح کرد: توسعه حمل‌ونقل کالا از طریق ریل از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تأکیدات ریاست محترم جمهوری بوده و در این راستا تخلیه و بارگیری و حمل‌ونقل کالاهای اساسی و اقلام بهداشتی در اولویت قرار دارد.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با کرونا، تخلیه و بارگیری و ترخیص کالاهای بهداشتی با همکاری خوب دستگاه‌های مربوطه به‌سرعت در بندر شهید رجایی انجام و به مناطق مختلف کشور انتقال می‌یابد.

وی گفت: استان هرمزگان و دیگر استان‌های ایران اسلامی از وضعیت خوبی درزمینهٔ تأمین کالاهای بهداشتی و تجهیزات موردنیاز برای مقابله و درمان بیماری کرونا برخوردار هستند.

اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان نیز در این بازدید توسعه حمل‌ونقل چندوجهی و افزایش سهم ریل در بنادر کشور را به‌عنوان یک راهبرد ارسال جهش تولید عنوان کرد و گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به دنبال توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های ریلی در بندر شهیدرجایی و بنادر دیگر است و امضای تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان بنادر و دریانوردی و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در اواخر اسفندماه سال گذشته نقطه عطفی است که نقش فزاینده‌ای درزمینهٔ توسعه حمل‌ونقل چندوجهی ایفا می‌کند.

کد خبر 499433

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha