نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد اغلب موارد مرگبار بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس جدید کرونا مربوط به مردان بالای ۵۰ سال دچار بیماری‌های مزمن است.

Covid-19

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هلث‌دی نیوز پژوهشگران چینی در این مقاله که در ۳ آوریل در «ژورنال پزشکی تنفسی و مراقبت بحرانی آمریکا» منتشر شده است یافته‌های بالینی ۸۵ مورد مرگبار کووید-۱۹ را در دو بیمارستان در ووهان چین توصیف کرده‌اند تا عوامل خطرساز برای مرگ را تعیین کنند.

این پژوهشگران دریافتند که میانه سنی این بیماران ۶۵.۸ سال است و ۷۲.۹ درصد بیماران مرد هستند. علائم شایع شامل تب، تنگ‌نفس و خستگی می‌شدند. شایع‌ترین بیماری‌های زمینه‌ای در این افراد شامل فشار خون بالا، دیابت و بیماری عروق کرونری قلب بود.

۸۱.۲ درصد این بیماران هنگام پذیرش در بیمارستان میزان‌های بسیار پایین ائوزینوفیل (یکی از انواع سلول‌های سفید خون) داشتند. نارسایی تنفسی، شوک، نشانگان حاد زجر تنفسی (ARDS) و اختلال ریتم ضربان قلب برخی از عوارض مشاهده شده در این بیماران بودند. 

اغلب این بیماران با آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد ویروسی و داروهای گلوکوکورتیکوئیدی (کورتونی) درمان شده بودند. برخی از این بیماران ایمونوگلویولین داخل‌وریدی و اینترفرون a2b (یک داروی تنظیم‌کننده ایمنی) هم دریافت کرده بودند.

این پژوهشگران ابزار امیدواری می‌کنند نتایج این بررسی به متخصصان بالینی در شناسایی بیمارانی دارای پیش‌آگهی بد در مراحل اولیه و درمان موثرتر این بیماران کمک کند.

کد خبر 499370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha