چند روز پس از توهین کردن به ناخدای افشاگر ناو هواپیمابر تئودور روزولت، سرپرست وزارت دریانوردی آمریکا از سمت خود استعفا و کناره‌گیری کرد.

ناو هواپيمابر تئودور روزولت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یواس‌ای تودی، تامس مودلی پس از «بسیار ساده‌لوح یا بسیار احمق» خواندن ناخدا برت کروزیر به شدت زیر فشار افکار عمومی و نمایندگان دموکرات قرار گرفته بود. هر چند او خیلی زود از حرف‌هایی که درباره ناخدای ناو هواپیمابر تئودور روزولت عذر خواست اما ناچار شد یکی دو روز پس از اخراج کاپیتان کروزیر به جرم دفاع از کارکنان ناو برابر تهدید کروناویروس، خودش هم صندلی وزارت را خالی کند و به خانه برود.

پس از اخراج فرمانده یکی از مهم‌ترین ناوهای هواپیمابر آمریکا، مودلی شخصا به محل استقرار تئودور روزولت در گوام رفت و روی عرشه این ناو اتمی در تشریح دلایل کنار گذاشتن ناخدا کروزیر برای ملوانان و کارکنان آن توهین‌ها را بر زبان آورد. این، بدترین اشتباه سرپرست وزارت دریانوردی آمریکا در ماجرای بحران ناو هواپیمابر تئودور روزولت بود که همکارانش به شدت دوستش داشتند و سرانجام به استعفای مودلی انجامید.

نخستین نشانه‌های شیوع کرونا در ناو TD روز ۲۴ مارس با شناسایی سه بیمار پدیدار شد و دو روز بعد تعداد مبتلایان به ۲۳ مورد رسید. این ناو با ۵۰۰۰ ملوان و درجه‌دار اوایل مارس به ویتنام رفته بود؛ زمانی که کروناویروس هنوز به مرحله پاندمی نرسیده بود. اواخر مارس نامه‌ای از ناخدا کروزیر منتشر شد که در آن از مقام‌های ارشد نظامی آمریکا خواسته بود ناو را تخلیه کنند، چرا که «دریانوردهای آمریکایی نیاز ندارند بمیرند.»

پس از افشا شدن این نامه، مقام‌های ارشد دریایی آمریکایی از ناخدا کروزیر به دلیل نداشتن اعتماد به نفس انتقاد کردند و اندکی بعد رئیس جمهوری آمریکا هم به شدت به کاپیتان تاخت و نامه نوشتن او را بدون توجیه دانست. سرانجام ناخدا کروزیر از کار برکنار و مجبور شد ناو را در میان بدرقه پرشور همکارانش ترک کند.

کد خبر 499331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha