چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
۰ نفر

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی گفت: بارش برف که از نخستین ساعات بامداد چهارشنبه ۲۰ فروردین آغاز شده و همچنان ادامه دارد، سبب ممنوعیت تردد تریلی‌ها در گردنه اسدلی محور بجنورد به اسفراین و گردنه امین‌الله محور بجنورد به آشخانه شده است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  سرهنگ علیرضا حسین‌زاده اظهار کرد: هم‌اکنون در همه محورهای استان شاهد بارش شدید برف هستیم که این وضعیت باعث لغزنده شدن جاده‌ها شده است.

وی اضافه کرد: در این راستا و به منظور رعایت احتیاط و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مردم از ترددهای غیرضروری در محورهای استان پرهیز کنند.

حسین‌زاده همچنین به همراه داشتن تجهیزات ایمنی از قبیل زنجیرچرخ و نیز رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در صورت سفرهای ضروری تاکید کرد.

هواشناسی خراسان شمالی پیش‌تر با صدور هشداری قرمز، از ورود سامانه‌ای بارشی با احتمال بارش تگرگ و برف در این استان خبر داده و نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داده بود.

فعالیت سامانه بارشی در استان از اوایل صبح دیروز سه‌شنبه ۱۹ فروردین سبب وزش باد شدید، بارش باران و مه در پاره‌ای نقاط شده بود که در نیمه جنوبی استان رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد، ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش باران و برف را در پی داشت.

هواشناسی خراسان شمالی از کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دمای هوای این استان تا صبح پنجشنبه ۲۱ فروردین خبر داد و افزود که ورود این سامانه بارشی، دمای بیشتر مناطق استان را به زیر صفر خواهد رساند.

خراسان شمالی بیش از ۳۴۴ هزار هکتار عرصه باغی و کشاورزی دارد.

میانگین بارش سالیانه خراسان شمالی ۲۴۰ میلیمتر است.

کد خبر 499175

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha