آمارهای رسمی از آن حکایت دارد که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش است و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

کرونا در جهان

به گزارش همشهری آنلاین،  ایسنا به نقل از سایت ورلداُمتر نوشت: کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۰۶ نفر است که ۸۲ هزار و ۸۰ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین از میان یک میلیون و ۴۷ هزار و ۴۷۶ مورد  ابتلای فعال، ۹۹۹ هزار و ۵۸۲ مورد معادل ۹۵ درصد از کل موارد ابتلا وضعیت خفیف داشته و ۴۷ هزار و ۸۹۴ مورد معادل ۵ درصد از کل موارد ابتلا در جهان وضعیت وخیم دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۴۰۰ هزار و ۴۰۲ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۵۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۴۱ هزار و ۹۴۲ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۴ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۳ هزار و ۲۰۸ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز با افزایش شمار مبتلایان به ۱۰۹ هزار و ۶۹ نفر از آلمان در این فهرست پیشی گرفته است. از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر جان باخته و ۱۹ هزار و ۳۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.

در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۷ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام شده که از این تعداد ۲۰۱۶ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۸۰۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که با اعلام ۲ مورد جدید فوتی، تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۳ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۲۷۹ نفر افزایش یافته است.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر تایید شده است که از این میان ۳۸۷۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ هزار و ۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در انگلیس نیز ۵۵ هزار و ۲۴۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۶۱۵۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۷۲۵ نفر جان باخته و ۱۵۸۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

همچنین سوئیس با ۲۲ هزار و ۲۵۳ مبتلا و ۸۲۱ قربانی، بلژیک با ۲۲ هزار و ۱۹۴ مبتلا و ۲۰۳۵ قربانی و هلند با ۱۹ هزار و ۵۸۰ مبتلا و ۲۱۰۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

کانادا با ۱۷ هزار و ۸۹۷ مبتلا و ۳۸۱ قربانی، برزیل با ۱۴ هزار و ۴۹ مبتلا و ۶۸۸ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۶۳۹ مبتلا و ۲۴۳ قربانی، پرتغال با ۱۲ هزار و ۴۴۲ مبتلا و ۳۴۵ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۸۴ مبتلا و ۲۰۰ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۹۲۴۸ مبتلا و ۶۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

کد خبر 499139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha