مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: همزمان با شب نیمه شعبان و مصادف با روز چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه رأس ساعت ۲۱ مردم بر بام منازل خود ندای «لبیک یا مهدی (عج)» سر خواهند داد.

مسجد جمکران

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری افزود: نیمه شعبان سالروز ولادت موعود جهان است و تمام بشریت با همه تفاوت‌های فکری و مذهبی چشم‌انتظار مصلح جهانی هستند، برنامه‌های سازمان تبلیغات در شب نیمه شعبان با توجه به برگزار نشدن مراسم‌ به علت رعایت امور بهداشتی به‌ صورت ملی و زنده از ساعت ۲۰ در شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.

وی گفت: تمامی برنامه‌های نیمه شعبان به‌ صورت متمرکز و در قالب ساختار ستاد مردمی مقابله با کرونا شکل‌ گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: برنامه نورافشانی از بالای مجموعه فرهنگی عین القضات توسط معاونت فرهنگی و هنری شهرداری همدان در ساعت ۲۰: ۵۰ دقیقه شب نیمه شعبان انجام می‌شود به‌طوری‌که مردم با رفتن به پشت‌بام منازل می‌توانند آن را تماشا کنند البته این برنامه به‌صورت زنده از سیمای استانی همدان نیز پخش می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا ویروس و مضطر بودن جهان بشریت امروز از مردم خواسته می‌شود در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی نماز امام زمان (عج) را برای رفع بلا بر بام منازلشان بخوانند و با تمام وجود برای تعجیل در ظهور آن حضرت دعا کنند.

نظیری اضافه کرد: در روز نیمه شعبان ۱۰ گروه سرود و تواشیح به‌صورت سیار در مناطق پرتراکم و آپارتمانی شهرستان همدان به اجرای برنامه اقدام کرده و مردم می‌توانند از پشت پنجره شاهد اجرای آن‌ها باشند.

وی گفت: در شب نیمه شعبان ۴۰ مسجد به‌صورت شاخص بلندگوهای خود را برای فریاد «یا مهدی ادرکنی» و قرائت «دعای فرج» روشن خواهند کرد، مراسم نورافشانی از بام این مساجد شاخص نیز انجام خواهد شد.

نظیری گفت: پویش نذر و قربانی با عنوان «هر روستا، یک قربانی» به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلا در روز نیمه شعبان انجام و گوشت قربانی بین فقرا تقسیم می‌شود، پویش‌های مختلفی در ایام شیوع کرونا ویروس در سطح کشور انجام‌شده که یکی از آن‌ها بخشش اجاره‌بها است که توصیه می‌شود این پویش در روز میلاد امام عصر (عج) با عشق به این امام بزرگوار سرعت گیرد.

وی جمع‌آوری کمک و نذورات برای خانواده‌هایی که با شیوع کرونا دچار مشکلات اقتصادی شده‌اند را یکی دیگر از پویش‌های مطرح در این ایام معرفی کرد و یادآور شد: از ابتدای ماه رجب تاکنون دو میلیارد تومان برای کمک به این افراد توسط ستاد مبارزه با کرونا تحت نظر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان جمع‌آوری شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در پایان درباره برنامه احیای شب نیمه شعبان نیز اظهار کرد: برنامه احیای این شب به‌صورت کشوری و ملی از شبکه ۳ سیما پخش خواهد شد.

کد خبر 499117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha