سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
۰ نفر

کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: تا آخر هفته سوم فروردین ۹۹ دمای استان به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و تا اواسط هفته چهارم فروردین شاهد بارش باران و برف در نواحی سردسیر و مرتفع استان خواهیم بود.

آب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمد امیدفر، کارشناس هواشناسی استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت آب‌وهوای استان در هفته جاری اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان از تداوم ابر ناپایدار تا اواسط هفته چهارم فروردین دارد که از امروز سه‌شنبه ۱۹ فروردین تا روز پنجشنبه ۲۱ فروردین با توجه به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی و وجود زبانه سرد، وزش باد گاهی شدید، کاهش محسوس دما و بارش باران، رگبار و رعد و برق را خواهیم داشت.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود که شدت فعالیت سامانه مذکور در نواحی شرقی بیشتر باشد و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی وجود خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان از افزایش نسبی دمای استان از روز پنجشنبه ۲۱ فروردین خبر داد و عنوان کرد: با توجه به افزایش دما شدت فعالیت سامانه کاهشی خواهد بود اما بارندگی‌ها با تقویت سامانه بارشی دیگر تا اواسط هفته آینده تداوم خواهد داشت.

امیدفر در پاسخ به این سوال که ممکن است دما تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز برسد، افزود: در شهر تبریز چنین دمایی رخ نخواهد داد اما در شهرستان‌هایی مانند سراب، کلیبر و ورزقان که روز گذشته دما زیر صفر درجه را تجربه کردند، ممکن است دما تا ۱۰ درجه زیر صفر نیز برسد.  

کد خبر 498952

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha