سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

جاده‌های خراسان شمالی به‌ویژه گردنه‌های استان در مسیر بجنورد- اسفراین، بجنورد- آشخانه و بجنورد- شوقان امروز سه‌شنبه‌۱۹ فروردین ۹۹ مه‌آلود و لغزنده است که این امر موجب کندی تردد خودروها شده است.

جاده‌های خراسان شمالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: هم‌اکنون در بیشتر محورهای استان شاهد بارش شدید باران هستیم که همین امر لغزندگی جاده‌ها را به همراه داشته است.

 سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار کرد: وجود مه غلیظ در گردنه‌های استان باعث کاهش دید افقی رانندگان به میزان زیاد شده که همین امر می‌طلبد رانندگان عبوری حتما رعایت سرعت مطمئنه را داشته باشند.

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی روز دوشنبه ۱۸ فروردین با صدور هشداری قرمز از ورود سامانه‌ای بارشی با احتمال بارش تگرگ و برف در این استان از امروز سه‌شنبه ۱۹ فروردین خبر داده است.

در اطلاعیه این اداره به وارد شدن این سامانه بارشی به استان از اوایل امروز اشاره شده و وزش باد شدید، بارش باران و مه در پاره‌ای نقاط به‌ویژه نیمه جنوبی رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش باران و برف از آثار آن عنوان شده است.  

بر اساس اعلام این اداره شدت بارش سامانه مزبور تا اوایل صبح چهارشنبه ۲۰ فروردین منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد که این آثار در اغلب نقاط استان، به‌ ویژه نیمه شرقی بیشتر قابل مشاهده خواهد بود.

طبق اطلاعیه هواشناسی جاری شدن رواناب، آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی کوهستانی، کاهش محسوس ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما در روز سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه ۲۱ فروردین از پیامدهای اثرگذاری این سامانه بارشی است که عدم توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از سفرهای غیرضرور و توجه به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی شکوفه‌های باغ‌های منطقه مورد انتظار است.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

کد خبر 498931

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha