بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌های منوچهری، جاجرود، براری و سرخه‌حصار و کانال پیروزی لایروبی و پاکسازی شده تا هنگام بارش‌ در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی با مشکل مواجه نشوند.

پاکسازی کانال های منطقه۱۳

همشهری آنلاین-پروانه بهرام‌نژاد: با هدف اجرای مدیریت سیلاب شهری و نگهداشت و لایروبی شبکه اصلی و فرعی و تأسیسات جانبی جمع‌آوری آبهای سطحی، بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌ها و کانال‌های منطقه لایروبی و پاکسازی شده‌است. «سید مهدی صالح‌زاده» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ با بیان اینکه روزانه حجم قابل توجهی از آب‌های سطحی شرق تهران از مسیل‌ها و کانال‌های این منطقه عبور می‌کند، افزود: «این مسیل‌ها و کانال‌ها مرتب لایروبی شده و با توجه به اقدامات صورت گرفته، منطقه ۱۳ یکی از مناطق بی‌دردسر در هنگام بارندگی است.»

  • رسیدگی به ۱۱ مسیل و کانال اصلی

سیزدهمین تکه پایتخت ۴ مسیل روباز و ۷ کانال دارد که اداره مسیل‌ها و قنوات معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ از ابتدای فروردین ماه امسال به وضعیت آنها رسیدگی کرده‌ است. صالح‌زاده در این‌باره گفت: «از ابتدای فرودین ماه سال جدید، با استفاده از کارگران و ماشین‌آلات و ادوات سنگین، بیش از ۱۹ هزار متر از مسیل‌های منوچهری، جاجرود، براری و سرخه‌حصار و کانال پیروزی لایروبی و پاکسازی شده تا هنگام بارش‌، این کانال‌ها و مسیل‌ها در جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی و جریانات حاصل از بارندگی در این منطقه با مشکل مواجه نشوند.»

  • لطفا زباله نریزید

پتو، صندلی، لوازم پلاستیکی، سبزه عید، کاغذ و انواع زباله‌هایی که به ذهن‌تان هم نمی‌رسد هنگام پاکسازی این مسیل‌ها و کانال‌ها از آنجا بیرون آورده شده‌است. از این رو معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار منطقه ۱۳ مشارکت شهروندان در پاکیزه نگه‌داشتن محیط‌زیست و مسیل‌ها را ضروری می‌داند و ادامه‌می‌دهد: «پاکیزه نگهداشتن مسیل‌ها و کانال‌ها، به غیرتلاش بی‌وقفه کارکنان خدمات شهری، همکاری شهروندان را می‌طلبد و آنها نباید زباله‌های خود را در این مکان‌ها بریزند. چراکه هر بار پاکسازی مسیل‌ها و کانال‌ها هزینه سنگینی برای شهرداری دارد که می‌تواند صرف‌ آبادانی و زیباسازی شهر شود.»

کد خبر 498870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha